Opgelost door Vattenfall: Geen welkomscadeau

Merijn

4 maanden geleden heb ik via de website een overeenkomst afgesloten bij vattenfall. Na wat vergelijken ben ik voor deze aanbieder gegaan. Niet omdat zei de voordeligste zijn maar omdat zij mooie welkoms cadeau’s hadden. De voucher om een cadeau uit te kiezen zou binnen4 weken na mijn 3e termijn betaling opgestuurd worden. Toen er ruim 3 weken om waren heb ik maar eens contact gezocht om Te kijken hoe lang dit nog ging duren. De medewerker via whats app gaf aan dat hij elk moment kon komen en dat ik mijn spam box even goed moest checken. Uiteraard heb ik dit gedaan. Toen de 4 weken verstreken waren er en nog steeds geen voucher was heb ik nogmaals contact gezocht. Nu kreeg ik een ander verhaal te horen. Ik zou een contract af gesloten hebben waar geen welkomscadeau aan gekoppeld zat maar een blijven loont korting die op kan lopen tot 25% per jaar op energie. Dit gaat over enkele tientjes. Ik was verbaast toen ik dit las. Ik weet toch zeker dat ik via de website een formulier ingevuld had waar heel groot de aanbieding met het welkoms cadeau bij stond. De medewerker via whats app gaf ook aan dat er nog een exclusief spaarprogramma aan mijn contract gekoppeld is. Niet dat dit veel van waarde is want je moet meer dan een jaar sparen voor een klein prijsje of fors bij betalen. Ook nog maar eens via facebook contact gezocht met vattenfall. Hier het zelfde verhaal. Je zult begrijpen dat ik erg teleur gesteld ben in de manier waarop dit gaat. Via de website een mooie aanbieding plaatsen en vervolgens met een andere overeenkomst op de mail aan komen. Erg misleidend via de website moet zeggen. Ik had van een groot bedrijf als vattenfall wel iets beters verwacht. Ik vraag bij deze om met een passende oplossing te komen. Verder wil ik vattenfall vragen duidelijker te communiceren wat er voor een verschillende contracten zijn en waar de keuze uit bestaat. Ik kan mij voorstellen dat ik niet de eerste ben met dit probleem. M.v.g. merijn van de Kolk

Ik wil graag alsnog het welkoms cadeau ontvangen zoals ik “dacht” af te sluiten via de website van vattenfall

Vattenfall
    Beste heer/mevrouw Van de Kolk,

Wat vervelend om te lezen dat er een misverstand is ontstaan over het aangevraagde contract. Wij hebben net als elke energieleverancier erg veel soorten contracten. Contracten waarbij je een cadeau of een cashback krijgt, of een contract met extra scherpe prijzen. Het is maar net waar dan je voorkeur ligt. Maar om van een bepaald contract gebruik te maken, is het wel ook van belang dat je je voor dit specifieke contract aanmeldt. De gemaakte afspraken bevestigen we vervolgens duidelijk in onze bevestigingsbrief. Om deze reden kunnen we achteraf ook geen cadeau aan een ander contract toevoegen. Ter compensatie wil ik wel aanbieden dat je het contract kosteloos kunt ontbinden. Is dat een oplossing?

Tyas

Merijn
Goede morgen. Dit lijkt mij een prima oplossing. Hoe kunnen we dit in orde maken? En per welke datum komt het contract dan te vervallen?

Ook een klacht indienen over Vattenfall?