Klacht Vattenfall: Ik ben [verwijderd], er worden je andere tarieven voorgewend en een korting die niet wordt toegepast.

Gorissen

Sinds enkele jaren hebben we zonnepanelen en daarnaast letten we enorm op ons stroom- en gasverbruik, met als resultaat dat mijn energieverbruik het afgelopen jaar nog nooit zo laag is geweest. Wat schetst mijn verbazing, ik ontvang deze week een eindafrekening die zo hoog is als toen ik nog geen zonnepanelen had? Daarnaast is mijn welkomstcadeau (korting) die ik zou ontvangen gemakshalve maar 'verrekend' met de jaar/eindafrekening. En als klap op de vuurpijl wordt mijn maandbedrag ruim 1/3 hoger! Wat krijg ik als reactie terug: mevrouw, dit zijn de tarieven die we met u hebben afgesproken en ja, in 2019 waren er natuurlijk wel forse overheidsheffingen. Uuhh, ja, wie zou er in vredesnaam akkoord gaan met een maandelijks tariefverhoging van meer dan 35%. Kortom, ik voel mij [verwijderd].

Ik wil de mogelijkheid hebben om het contract te kunnen beëindigen.

Vattenfall
    Beste mevrouw Gorissen,

We verrekenen het welkomstcadeau altijd op de jaarafrekening inderdaad. U betaalt inderdaad de afgesproken tarieven, en dat de overheidsheffingen flink stegen in 2019 klopt ook.

Wat betreft het maandelijkse termijnbedrag, dit is een voorschot. Daarin nemen we teruglevering niet mee. Mocht ik dat willen dan is het termijnbedrag aan te passen.

Het contract is vrij sinds 1 december 2019. Als u een ander contract wilt bent u daarin vrij. Wij kunnen u ook weer een aanbod doen, en kijken naar scherpe tarieven.

Met vriendelijke groet, Jeppe

Ook een klacht indienen over Vattenfall?