Klacht Vattenfall: Ik betaal te veel voor warmte

RHubers

Ik woon 2 1/2 jaar in een woning op Ijburg. ik betaal 148 per maand aan electra en warmte. Vooorheen in een oud jarig dertighuis 100,-. Ik denk dat ik teveel voor warmte betaal, 89,- maand. Ik bel, wordt doorverwezen naar de site, kan pas 11 sept een afspraak inplannen voor energiescan. Heb geen enkel idee waarom wij zoveel betalen, stadswarmte. Kachel slaat sinds 1 april niet meer aan. Ik heb t idee dat je als klant geen enkele controle hebt over het maandbedrag. Ik wil binnen een week dat iemand kontakt met mij opneemt, vandaag is het 13 mei 2020.

uiterlijk 20 mei kontakt hierover met mij

Beste heer/mevrouw Hubers,

Wat vervelend om te lezen dat u het gevoel heeft geen controle te hebben over het maandbedrag. Dit is natuurlijk onlosmakelijk verbonden met de hoogte van het verbruik, en dus hoe de warmte gestookt wordt in de woning.

Uw verbruik op de laatste jaarafrekening was 23,51 GJ. Als we kijken naar het gemiddelde warmteverbruik in Nederland, dan is dat voor een kleine flat bijvoorbeeld 27 GJ. Voor een tussenwoning is dat 39 GJ, voor een hoekwoning 45 GJ voor een 2 onder 1 kap 53 GJ en voor een vrijstaande woning zelfs 69 GJ. Ik zou dus zeker niet de conclusie willen trekken dat uw verbruik aan de hoge kant is. Heeft u zelf wel dit idee?

Groeten, Tyas
    RHubers
    Ik ben blij dat we niet zoveel gebruiken, dat dacht ik namelijk ook al. Wij betalen 89,- per maand voor stadswarmte, dat lijkt dus teveel en in het overzicht wat ik steeds krijg staat dat we gemiddeld voor 3-4 personen gebruiken terwijl we met 2 wonen en de kachel vaak laag hebben. Hoe gaat ons maandbedrag naar beneden?
    Goedemiddag mevrouw/meneer Hubers,

Het overzicht wat u maandelijks krijgt van ons is voor stroom, dit geldt dus niet voor warmte. Wat betreft het termijnbedrag kunt u via het online account of onze app een termijnbedragadvies aanvragen. In dat advies kunnen wij bekijken of je inderdaad te veel betaald en of je je termijnbedrag kunt verlagen.

Groeten,

Nancy
    RHubers
    ik ben niet zo handig op internet. Ik had gevraagd om een lager maandbedrag en er werd mij gevraagd allerlei inlogs te te gebruiken, dat lukt mij niet. Nu loop ik vast, ik had graag iemand gesproken, die mij verder kan helpen. Robert Hubers 06 27365338

Ook een klacht indienen over Vattenfall?