Klacht Vattenfall: Maken zelf de meterstanden (dus veel te veel betaald)

Anoniem

Ik ben op begin april overgestapt van de essent naar de nuon, nou klopte in een keer vanalles bij de nuon niet, dus ben ik 39 dagen later weer terug gegaan naar de essent. Nou heeft de nuon niet mijn doorgegeven meterstanden gebruikt, maar andere. Ik heb al vaker gebeld en de ene keer komen de niet kloppende gegevens door de enexis en de andere keer door de essent (terwijl het daar wel klopt). Ik heb in totaal €318,99 moeten betalen voor 39 dagen!!! Bij de essent was dit €117 incl. enexis! En de nuon wil mij niet de meterstanden terugzetten. Elke keer zeggen ze weer iets anders, maar het is nooit hun fout. Die eindstanden die ik van hun heb (en al heb betaald), die standen zijn hoger dan de huidige standen in mijn meterkast, dat kan toch niet? Als ik genoeg geld had nam me een advocaat bij de arm, want ik betaal nu dubbel. Wat ik bij de nuon al heb betaald (tot de eindstanden), moet ik bij de essent nog betalen, want daar kloppen de standen nu wel. Ik hoop dat u ons kan helpen

Dat ze de standen terug zetten en mij het teveel betaalde bedrag terug storten

NUON
    Beste heer of mevrouw Niesten,Op dit forum uit u uw onvrede over de meterstanden die wij hebben gebruikt voor het maken van de eindafrekening. Wij gaan ons best doen om uw klacht op te lossen. Wij laten zo spoedig mogelijk weten hoe wij u kunnen helpen. Met vriendelijke groet,Barry
    Anoniem
    Dan hoop ik dat ik nu wel fatsoenlijk geholpen word en niet weer wordt afgescheept met andere de schuld te geven. Ben blij dat het (volgens mij) nu wel serieus wordt behandeld.
    NUON
    We hebben inmiddels contact gehad met Essent en de meterstanden aangepast in overleg met uw leverancier. U ontvangt binnenkort een nieuwe eindafrekening van ons. Met vriendelijke groet,Barry
    Anoniem
    Gelukkig! Hartstikke bedankt alvast.
    Mvg Nicole
    NUON
    De nieuw eindafrekening is gemaakt en ontvang je op 7 augustus 2012. Het factuurbedrag wordt vandaag al op je rekening overgemaakt. Met vriendelijke groet,Ton
    Nuon webcare
    Anoniem
    Sorry, maar nu komt een nieuwe klacht erbij: ik krijg van jullie €100 terug en nu krijg ik een brief dat me gewoon €70,07 wordt afgehouden voor stroom, dus dan zou ik (zonder die €100 terug) €400 voor 39 dagen moeten betalen???? Dat kan toch niet. En jullie houden ook gewoon maar af, er wordt geen rekening gehouden met mensen die dat niet kunnen betalen... En ik heb nu de klacht hier geschreven omdat ik door u wel normaal te woord wordt gestaan, als ik naar jullie bel niet.
    Anoniem
    Ik vraag me ook af hoe jullie me eerst geld terug kunnen storten om het dan weer te innen. En als u logisch nadenkt; een 2 persoons huishouden dat €400 stroom en gas voor 39 dagen moet betalen???? Dat is toch absurd! Ik hoop echt dat u me kan helpen, en sorry maar dat kan sowieso niet worden afgehouden want daar heb ik geen geld voor op de bank, anders kan ik nog geen boodschappen meer doen.
    Ik hoop echt dat u me kan helpen, ik word er echt een beetje doorgedraaid van....
    Anoniem
    En als u dan kijkt wat mij gezegd werd toen ik besloot om naar jullie over te stappen... We zouden €88 per maand betalen niet €400...
    Aub kunt u met spoed mij antwoord geven, want ik word er echt niet goed van...
    NUON
    We schrijven het bedrag van EUR. 70,07 niet meer van uw rekening af, want u heeft dit bedrag al betaald (op 11 juni 2012 met uw betaling van EUR. 170,42). Het zit zo: de eindafrekening van 26 mei 2012 van EUR. 170,42 heeft u betaald, maar deze hebben wij ingetrokken. Deze afrekening is vervangen door de eindafrekening van 7 augustus 2012 van EUR. 70,07. Wij hebben uw betaling van EUR. 170,42 verrekend met de nieuwe eindafrekening en het verschil aan u uitbetaald. Het verschil is EUR. 100,35. Dit heeft u inmiddels teruggekregen. U hoeft dus niets meer te betalen. We begrijpen dat dit niet direct duidelijk is. Onze verontschuldigingen hiervoor. Met vriendelijke groet,Barry
    Anoniem
    Gelukkig en nee is inderdaad niet duidelijk, vooral omdat in de brief staat dat die €70 op 21 augustus wordt afgeschreven... Maar bedankt voor het snelle antwoord.
    Mvg N. Niesten
    NUON
    Graag gedaan. Als we nog iets voor u kunnen doen, horen we het graag. Met vriendelijke groet,Barry
    Nuon Webcare

Ook een klacht indienen over Vattenfall?