Klacht Vattenfall: Mijn eindafrekening heefteen verschil van meer dan 300% meer in vergeleken met mijn maandelijkse bet

Wewe50

Reactie op vorige reactie

# 436543 Ik heb weer een reactie gestuurd op Vattenfall reactie als ik me niet vergis na 20 april, maar ik heb nogsteeds geen antwoord ontvangen en die reactie kan ik nergers in de portaal vinden.

Ik geef een korte omschrijving van mijn reactie.
bij Essent was mijn gasgebruik gedurende de periode 26-06-2019t/m26-09-2019
173m3. Na benadering van Vattenfall, ik heb overgesloten. Nu blijk dat mijn verbruik in minder dan 5 maanden 1.888 m3 is geworden een verhoging van meer dan 334% gemiddeld per maand. In de berekening van Vattenfall geven ze aan een gemiddelde gebruik van 1.450m3 per jaar. Ik vroeg hoe het mogelijk is dat ik in 5 maanden 1.888 m3. Volgens advies van een technicus die ik heb ontvangen, is dit verschil afschuwelijk hoog.
Ik vroeg voor een rechtvaardig verheldering/oplossing

Vattenfall
    Geachte heer/mevrouw Martis,

U geeft aan een eerdere reactie te hebben verzonden. Ik kan deze niet vinden. Graag reageer ik op het bericht dat u nu heeft verzonden.

De periode 26-06-2019 t/m 26-09-2019 die u aangeeft betreffen warme maanden. Het gasverbruik in die periode is normaal gesproken heel laag. Zoals bij u. Daarna beginnen de koudere maanden van het jaar. In deze periode kunt u wel 70% van uw energieverbruik hebben. Dus dat verbruik vinden wij niet opvallend. Er zijn verschillende factoren die van invloed kunnen zijn op de hoogte van het verbruik in die periode. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de isolatie van de woning, het functioneren van de CV-ketel en uw verbruiksgedrag.

Eugene
    Vattenfall

Ook een klacht indienen over Vattenfall?