Klacht Vattenfall: Nuon blijven loont

Cedeb

Wij melden ons aan voor de actie "Nuon blijven loont" waarin direct en onvoorwaardelijk 10% korting op het leveringstarief voor stroom wordt beloofd voor trouwe klanten (o.m. advertentiepagina NRC-Weekend 25 oktober 2014 p 28).
Na ontvangst van de aanvraagbevestiging is ons gebleken dat men gelijk de gaslevering bij onze oude leverancier heeft opgezegd en overgeschreven. Navraag leerde ons dat "Nuon blijven loont" alleen geldt bij stroom en gasleveranties. DEZE VOORWAARDE WORDT NIET IN DE RECLAMECAMPAGNES GENOEMD.
Misleiding dus.

Leveren wat wordt beloofd, zonder voorwaarden achteraf.

Of deze cruciale voorwaarde prominent plaatsen in de advertentie

NUON
    Beste Cedeb,Op deze website lezen wij je klacht over Nuon Blijven Loont. Vervelend om te lezen dat je dit als misleiding ervaart. Je geeft aan dat wij in onze reclamecampagne niet melden dat Nuon Blijven Loont geldt voor Stroom en Gas.
    In de advertentie staat een verwijzijng naar onze website. Daar staat: "Nuon Blijven Loont bestaat uit Blijven Loont Stroom en Blijven Loont Gas. De korting op stroom ontvangen kan alleen als u beide producten van ons afneemt." We zullen je opmerking doorgeven aan de afdelijg die verantwoordelijk is voor de advertentie.Met vriendelijke groet,Joeri
    Cedeb
    ot op heden nog geen voorstel ontvangen van nuon
    Cedeb
    een algemene verwijzing naar een algemeen webadres is geen verwijzing naar voorwaarden. Ik verwacht daarom dan ook gebruik te kunnen blijven maken van de 10% kortingsregeling ZOALS BELOOFD WORDT IN DE ADVERTENTIES (krant tv, radio, waarin geen websiteverwijzing wordt genoemd!)
    dus nuon: KOM OVER DE BRUG en doe wat u belooft
    NUON
    Op dit moment bieden we het alleen aan voor klanten die zowel gas als stroom bij ons afnemen. Volgend jaar gaan we weer verder met Blijven Loont en gaan we aan de slag voor klanten die bijvoorbeeld warmte bij ons hebben of een Nuon Groen contract. Ik begrijp dat je wel gas gebruikt, maar een andere leverancier daarvoor hebt. Dan geldt Nuon Blijven Loont zoals hierboven aangegeven en op onze website staat niet in jouw situatie. Wie weet wordt het voor jou ook mogelijk komend jaar, maar daar kunnen we nog niets concreets over zeggen. Met vriendelijke groet,Barry
    Cedeb
    Ik wil dat u me beleefd aanspreekt, geen jij jouw krentenbrood, graag! In de advertenties staat nog steeds trouwe STROOMklanten (dus zonder gas). Ik ben sinds 40 jaar een trouwe stroomklant en bij een andere leverancier trouwe gasklant en bij een derde leverancier trouwe internetklant en elders TV-klant. Als trouwe stroomklant wil ik in aanmerking komen voor korting zoals wordt beloofd door nuon.nl
    Anders zeg ik ons stroomcontract op om in aanmerking te komen als nieuwe klant!
    Cedeb
    Ik krijg nog steeds aanbiedingen in de zin van
    "Een jaarlijkse oplopende korting op stroom tot 25% zolang u klant blijft!" Stroom, dus ZONDER gas.
    Ik verwacht dan ook hier van gebruik te kunnen maken. Ben al 40 jaar klant!
    NUON
    Beste Cedeb, Nuon Blijven Loont is een product dat bestaat uit een leveringscontract voor gas en elektriciteit. Wij bieden het in geen andere vorm aan. Hierdoor kunnen wij niet ingaan op uw verzoek. In Mijn Nuon zult u de mogelijkheid houden om u voor Nuon Blijven Loont aan te melden. Verder zullen wij u niet meer actief benaderen. Met vriendelijke groet,
    Eugene
    Cedeb
    Nuon blijven loont helemaal niet en is alleen maar gebakken lucht om extra contracten te trekken. Pure misleiding.
    Wij gaan ons beraden op vertrek bij Nuon, het bedrijf dat 40 jaar trouwe klanten zo in de kou zet. Schande!
    NUON
    Geachte Cedeb,Vervelend om te lezen dat u aangeeft om over te gaan stappen. Helaas kan ik u geen ander antwoord geven dan eerder door mijn collega's is gecommuniceerd. Als u zou willen dan kunnen we u huidige contract nalopen en de mogelijkheid bekijken of we iets voor u kunnen betekenen. Mocht u dit op prijs stellen dan kun u bovenstaand bericht en u adresgegevens sturen naar webcare@nuon.comMet vriendelijke groet,Joeri
    Cedeb
    Nuon blijft gefocussed op misleiding en is niet van zins ECHT naar de klant te luisteren. Wat mij betreft discussie bijzonder gedesillusioneerd gesloten.

Cedeb

Ook een klacht indienen over Vattenfall?