Klacht Vattenfall: onrecht en slechte service

Anoniempje

enige tijd geleden heb ik een 3-jarig energiecontract afgesloten bij NUON. onlangs heb ik besloten om over te stappen naar Essent en Essent zou mijn boetebeding betalen. ik heb de overstap genomen omdat ik ging verhuizen en Essent een beter bod had. nadat ik het energiecontract afsloot bij Essent heb ik per contactformulier de overstap/opzegging en de verhuizing medegedeeld. ik ben verhuisd in april. tot mijn ongenoegen heeft NUON in april alsnog geld van mijn rekening afgeschreven en dat ook nog eens voor mijn oude adres. ik heb meerdere keren zowel telefonisch als per e-mail contact gehad met hun. niks heeft geholpen tot in mei ze zelfs weer geld van mijn rekening afhaalden en ook weer voor mijn oude adres. ik heb in totaal 6 a 7 keer telefonisch als per e-mail contact met Nuon. de laatste factuur heb ik gestorneerd en heb ik terug gestort gekregen op mijn rekening. vervolgens heb ik weer telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Nuon waar een uiterst onbeleefde man de telefoon op nam en mij ook nog eens telefonisch ervan beschuldigde dat zij niet per e-mail of contactformulier adreswijzigingen en of opzeggingen in behandeling namen. ik als jurist in spe weet dat zulke dingen altijd schriftelijk gaan aangezien je dan bewijs hebt. vervolgens zei die uiterst onbeleefde man via de telefoon als ik bewijs kon leveren van de opzeggingen die ik ondertussen meerdere malen heb doorgegeven, ze deze in behandeling zouden nemen. en wat denk je zelf?! maakt niet uit dat ik de e-mails die ik bewaard heb van mijn opzeggingen nogmaals verstuurde, nee ze hielden als opzegmaand de maand mei aan. maakt niet uit dat ik weken van te voren de wijzigingen door heb gegeven en nu dreigen ze zelfs met het inschakelen van een incassobureau. mensen en bedrijven die dit lezen laat dit even een duidelijkheid zijn dat je zo niet met klanten en al helemaal niet met mensen omgaat. mensen stap nooit over naar Nuon want dit gaat echt te ver. wat mij betreft schakelen ze 1000000den incassobureaus in maar mijn geld krijgen ze echt niet. dit is weer een typisch voorbeeld van een gewone consument tegen een groot bedrijf. schandalig dat zulke dingen gebeuren in Nederland!!!!

dat Nuon mij met rust laat en niet op deze manier geld probeert te bestelen van eerlijke consumenten. heb er echt spijt van dat ik ooit klant ben geworden van hun.

Anoniempje
    Hallo Eugene,

Je zegt dus dat jullie wel degelijk op 4 maart een e-mail hebben ontvangen van mij. Apart zeg... toen ik je collega via de telefoon sprak zei deze dat jullie nooit een e-mail hebben ontvangen van mij...

je zegt dat jullie op 4 maart de verhuizing niet konden doorvoeren omdat jullie niet de benodigde informatie hadden... Mij is nooit gevraagd om jullie extra informatie te geven. het is wel heel apart dat jullie de wijzigingen niet konden doorvoeren op 4 maart 2019 maar wel op 28 mei 2019 terwijl ik toen ook niet de extra informatie heb gegeven. Blijkbaar als je 2 maanden extra geld geeft dan willen jullie wel een dergelijke wijziging doorvoeren..

Wat mij echt heel erg stoort is dat je niks zegt over de opzegging die ik bij jullie heb gedaan... gewoon overheen lezen en doen alsof er nooit een opzegging is gedaan toch?

en het mooie is dat er op 27 juni 2019 nu 96 euro wordt afgeschreven voor mijn oude adres in dordrecht. wat een giller man! mijn verhuizing heb ik op 4 maart 2019 doorgegeven en zo ook mijn opzegging.

voor zover ik weet heb ik mijn meterstanden doorgegeven toen ik klant werd bij jullie en heb ik ook energierapporten ontvangen waarin zelfs duidelijk wordt dat niemand daar woont! wordt geen gas of stroom verbruikt!!!!!

Ik wil dit best via de rechter en mijn advocaat uitvechten dan mogen jullie duidelijk maken waarom jullie nog steeds geld afschrijven voor mijn oude adres in Dordrecht. Kunnen jullie ook aangeven waarom jullie de wijzigingen niet per 4 maart 2019 konden doorvoeren en wel op 28 mei 2019 terwijl ik geen extra informatie heb opgegeven. jullie spreken jezelf heel de tijd tegen.

LAAT MIJ GEWOON MET RUST!!!!
    NUON
    Geachte mevrouw Jovanovic,

U geeft aan dat ik niet op uw opzegging in ben gegaan. Ik begreep uit uw bericht dat u ging verhuizen en dat u voor uw nieuwe woning naar een ander bedrijf overstapte. Heb ik dat goed begrepen? Dat is namelijk een opzegging. U zegt namelijk naar aanleiding van een verhuizing uw leveringscontracten op.

U geeft aan dat u geen extra informatie aan ons heeft gegeven. Het is mogelijk dat de huidige leverancier zich op dat adres als nieuwe leverancier aan heeft gemeld. Als dat gebeurt, wordt u ook automatisch door ons afgemeld.

In uw bericht geeft u aan dat u meterstanden door heeft gegeven toen u klant werd. In mijn vraag in mijn vorige bericht doelde ik op de meterstanden van de dag u de sleutels inleverde of uit de woning vertrok. Dat zouden dan namelijk uw eindstanden moeten zijn. Daar kan ik dan mee aan de slag. Ik vraag u ook nogmaals of u een opleverrapport van het betreffende adres is. Dat is het rapport dat u bij het verlaten van een (huur)woning krijgt. Hier staan de meterstanden op van de datum dat u uit het huis vertrok.

Alvast bedankt.

Groet,

Eugene

Ook een klacht indienen over Vattenfall?