Klacht Vattenfall: onterechte verhoging netbeheerkosten

Klachtnummer
# 452090
Gebruiker
P. van der Beek
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik kreeg een mail van Vattenfall waarin werd meegedeeld dat ik omdat het gasverbruik afgelopen jaar meer dan 4000 m3 was de netbeheerskosten worden verhoogd. Ik heb afgelopen jaar 3792 m3 gas gebruikt dus heb ik de klantenservice gebeld; zij verwezen mij door naar Liander.
Vervolgens heb ik de klantenservice van Liander gebeld die mij doorverwees naar Vattenfall. De cirkel is nu rond en ik ben geen stap verder

De oplossing

Terugdraaien van de verhoogde netbeheerkosten en een duidelijk antwoord van degene die de mail over de verhoging van de beheerskosten stuurde, Vattenfall, met daarin uitleg.

1 reactie

  1. Auteur
    Vattenfall
    Datum
    Beste P van der Beek, we lezen uw klacht op deze website. We zien dat u op 8 juni contact hebt gehad met onze klantenservice. Wij hebben zelf contact met Liander gehad. Die geven aan dat ze op basis van een aantal andere factoren een berekening maken voor het daadwerkelijke gasverbruik. Dit doet Liander onder andere op basis van de kwaliteit van het gas, de temperatuur buiten, de temperatuur in de grond en andere klimaatfactoren. De berekening van het daadwerkelijke gasverbruik is wettelijk bepaald. Voor de volgende Jaarnota zult u dus in het capaciteitstarief van boven de 4000 M3 gasverbruik vallen.

    Groet, Joeri

Ook een klacht indienen over Vattenfall?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen