Klacht Vattenfall: Opgelicht?

Klachtnummer
# 445362
Gebruiker
Kees
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Mij werd als 1 persoons huishouden een maandbedrag van 94 euro voorgerekend. Dat vond ik al verdacht laag, maar ben in zee gegaan met ze. Na een half jaar opgezegd en mijn broek zakte letterlijk af van de eindafrekening. 914 euro bijbetalen in een half jaar. Da's veeeeeeel meer dan ik ooit betaald heb per maand in de 21 jaar dat ik in dit huis (alleen) woon. Kan gewoon niet kloppen. Halverwege die 6 maanden had ik al het vermoeden dat er iets niet klopte en heb hun gemaild. Ik zou bijna zeggen ,uiteraard geen antwoord of niks van ze. Ik weet niet welke stappen ik precies kan nemen, maar ik ben niet van plan om het hier bij te laten zitten

De oplossing

Een farsoenlijke oplossing aanbieden.

8 reacties

  1. Auteur
    Vattenfall
    Datum
    Geachte Beijer,

    Ik heb het bekeken. Het termijnbedrag is op basis van een heel verbruiksjaar van 12 maanden berekend. In de zomer verbruik je dat gehele bedrag vaak niet. Dan bouw je dus een buffer op voor de koudere maanden dat je dat wel doet. Vaak zitten de verbruikskosten daar dan zelfs boven. Deze afrekening gaat over 1 september tot 10 mei. Dit gaat bijna alleen over de koudere maanden van het jaar. Er is geen buffer opgebouwd om de hogere verbruikskosten op te vangen. Dit veroorzaakt de bijbetaling. Daarnaast is een gedeelte van € 300,00 van die bijbetaling de boete voor het voortijdig opzeggen en de terugvordering van het uitbetaalde cadeau.

    Met vriendelijke groet,

    Eugene
    Vattenfall Webcare
  2. Auteur
    Kees
    Datum
    Hallo,

    In de eindafrekening staat ook dat die xbox pas na een jaar van mij zou zijn zonder boete. In het verkooppraatje werd me verteld dat dat 3 maanden was. Dat bedrag wil ik dan wel graag afgetrokken zien van het totaalbedrag.

    mvg

    Kees Beijer
  3. Auteur
    Vattenfall
    Datum
    Goedemiddag,

    Als een contract voortijdig wordt beëindigd, dan mogen wij de warde van dit cadeau (deels) terugvorderen. Dit hebben wij in onze bevestigingsbrief aangegeven. Wij hebben geen reactie op deze brief ontvangen. Wij gaan niet in op uw verzoek om een bedrag in mindering te brengen.

    Met vriendelijke groet,

    Eugene
    Vattenfall
  4. Auteur
    Kees
    Datum
    Feit blijft dus dat ik voorgelogen ben. waarschijnlijk door iemand die zijn/haar "targets" moet halen en dit maar doet via de waarheid mooier voor te stellen dan ie is. Of gaat dat op bevel van Cindy???


    grt

    Kees
  5. Auteur
    Vattenfall
    Datum
    Ik vind het jammer om te lezen dat je dit idee hebt. Alle afspraken die wij maken, bevestigen wij duidelijk in onze contractbevestiging. Als je nog concrete vragen hebt dan vernemen we dit natuurlijk graag.

    Met vriendelijke groet,

    Tyas
    Vattenfall
  6. Auteur
    Kees
    Datum
    Mijn nieuwe leverancier neemt uw overstapboete voor haar rekening, graag had ik alsnog antwoord op de vraag voor een betalingsregeling.

    Kees Beijer
    groenstraat 149
    5021LL Tilburg
  7. Auteur
    Vattenfall
    Datum
    Hallo Kees,

    Dat scheelt je in de kosten, dat je nieuwe leverancier de boete betaalt. Ik spreek graag een regeling met je af. Kan dat in 12 termijnen te beginnen op 27 juni 2020? De kosten per termijn zijn €2.

    Groet,
    Pauline, Vattenfall

  8. Auteur
    Kees
    Datum
    dat is goed.

Ook een klacht indienen over Vattenfall?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen