Klacht Vattenfall: Te hoge jaarrekening

Klachtnummer
# 567178
Gebruiker
Zizo
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Vorig jaar een eindafrekening gekregen van 585.= euro, nadat ik was overgestapt dat jaar van eneco naar vattenfal. Woon al 21 jaar in dezelfde woning en 14 jaar met de zelfde huishouding. Na een aantal keer bellen, bleek dat het probleem kon zitten in de geplaatste slimme meters. Dit zou uitgezocht worden door vattenfal nadat ik ze had voorzien van alle info die zij nodig hadden. Een aantal maanden later wordt ik door hun incasso afdeling bericht, dat ik het verschuldigde bedrag snel moest overmaken of het werdt bij een incasso buro gedeponeerd. Uiteindelijk na veel bellen en schrijven is er niks gebeurd. Niet veel later kreeg ik het bericht dat ik afgesloten zou worden. Ben weer terug bij eneco uiteindelijk. De rekening ligt nu bij een incasso buro en is inmiddels als rond de 850, = geworden. Heb geen flauw idee wat ik hiermee aan moet.!! Voel me zwaar belazerd en machteloos, er is geen enkele medewerking geweest omhet e.a uit te zoeken, terwijl het heel duidelijk is dat, dit onmogelijk is. Heb wel eens 80/90 euro bij moeten betalen door strenge winters etc, maar dit is belachelijk.

De oplossing

Ik zou graag een correctie of kwijtschelding willen zien van de veel te hoge jaar afrekening en dat in iedergeval de incasso wordt doorgedraaid.

3 reacties

  1. Auteur
    Vattenfall
    Datum
    Goedemorgen,

    Dat is natuurlijk een flinke bijbetaling. Graag kijk ik met je mee hoe dit zit en hoe dit opgelost kan worden. Wil je hiervoor in een privéberichtje nog je geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer sturen?

    Vriendelijke groet,
    Ellen, Vattenfall
  2. Auteur
    Vattenfall
    Datum
    Goedemiddag,

    Bedankt voor je gegevens. Als ik jouw gegevens erbij pak, zie ik dat wij in september 2020 als laatst verzoeken om foto's van de meters om de meterstanden te kunnen controleren. Daarna heeft dit niet geleid tot foto's waarmee wij konden bekijken of de nota inderdaad niet klopt. Wij nemen de meterstanden dus aan als juist en de bijbetaling ook.

    Vriendelijke groet,
    Nancy, Vattenfall
  3. Auteur
    Vattenfall
    Datum
    Goedemiddag,

    Ik heb dit nagevraagd bij Liander. Er zijn bij hen geen foto's van de meterstanden. Op 30 januari 2020 zijn de standen opgenomen. Liander maakt bij een meteropname geen foto's van de standen.

    Vriendelijke groet,
    Ellen, Vattenfall

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Vattenfall?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen