Klacht Vattenfall: Vattenfall (NUON) stuurt 2x een hoge eindafrekening

Klachtnummer
# 408517
Gebruiker
Frank
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Behalve een hoge "Jaarafrekening" (die overigens plotseling begin november werd afgeschreven van mijn rekening) van € 177,00 krijg ik na het opzeggen nog een "eind afrekening"van € 136,00. En dit terwijl ik niet meer energie heb verbruikt dan vorig jaar. Is Vattenfall de reclame kosten van de naamsverandering aan het terug verdienen op zijn klanten?

De oplossing

Vattenfall moet het afgesproken tarief aan houden. Dan zal blijken dat mijn energie verbruik het zelfde is al voorgaande jaren en er dus niet een plotselinge verhoging van de kosten kan ontstaan.

1 reactie

  1. Auteur
    Vattenfall
    Datum
    Beste heer Erdtsieck,

    Excuses voor de late reactie op uw klacht. Wij hebben ons gehouden aan de besproken tarieven. Wel zijn de overheidsheffingen in 2019 flink gestegen. Dit zorgt voor hogere kosten. Daarnaast betaalt u op de eindafrekening bij over een wintermaand. Die is duurder dan een zomermaand.

    Met vriendelijke groet, Jeppe

Ook een klacht indienen over Vattenfall?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen