Klacht Vattenfall: Vattenfall moet hun misleidende reclame naar gebruikers, die geen recht op hun aanbod hebben, stoppe
Details
De klacht
Vattenfall is blij met mij en daarom heb ik al verschillende malen aanbiedingen van ze gehad voor mij als trouwe klant; ik neem al zo'n 40 jaar gas bij ze af, maar voor stroom ben ik een paar jaar geleden overgestapt naar een groene leverancier. Wel na ruim 30 jaar.Ze beloven mij als trouwe klant een 'blijven-loont-korting, die op kan lopen tot 25%, gratis spaarpunten en andere extra's. Ik moet me hier dan nog wel voor aanmelden, want je krijgt het niet vanzelf. Dat had ik nog niet gedaan, vandaar dat ik telkens weer dat aanbod ontving.
Echter... als ik me aan wil melden krijg ik de mededeling dat ik geen recht op deze "blijven-loont-korting" en andere extra's heb, omdat ik alleen gas bij ze afneem en de korting alleen geldt voor klanten die gas en stroom bij ze afnemen.
Ik heb ze daarom per mail verzocht om mij niet meer deze misleidende reclame toe te sturen waarop ik prompt een telefoontje kreeg, dat dat nou eenmaal in de voorwaarden staat, dat je zowel gas als stroom af moet nemen. Ik vind dat Vattenfall deze misleidende reclame naar mensen die alleen gas of alleen stroom bij ze afnemen moet stoppen.
Ik blijf dus géén trouwe klant meer van dit ontrouwe bedrijf en stap komend jaar over naar een andere leverancier.
E
De oplossing
Ik wil dit melden en dat ze stoppen met deze misleidende reclame. Een programmeur kan makkelijk een selectie maken van de klanten die wel/geen recht op deze "blijven-loont-korting" hebben.Maar eigenlijk vind ik dat ze ook trouwe klanten als ik, die alleen gas of alleen stroom bij ze afnemen moeten belonen.
Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.