Klacht Vattenfall: Vattenfall moet hun misleidende reclame naar gebruikers, die geen recht op hun aanbod hebben, stoppe

sad Niet opgelost
E.C. Mellink

Vattenfall is blij met mij en daarom heb ik al verschillende malen aanbiedingen van ze gehad voor mij als trouwe klant; ik neem al zo'n 40 jaar gas bij ze af, maar voor stroom ben ik een paar jaar geleden overgestapt naar een groene leverancier. Wel na ruim 30 jaar.
Ze beloven mij als trouwe klant een 'blijven-loont-korting, die op kan lopen tot 25%, gratis spaarpunten en andere extra's. Ik moet me hier dan nog wel voor aanmelden, want je krijgt het niet vanzelf. Dat had ik nog niet gedaan, vandaar dat ik telkens weer dat aanbod ontving.

Echter... als ik me aan wil melden krijg ik de mededeling dat ik geen recht op deze "blijven-loont-korting" en andere extra's heb, omdat ik alleen gas bij ze afneem en de korting alleen geldt voor klanten die gas en stroom bij ze afnemen.
Ik heb ze daarom per mail verzocht om mij niet meer deze misleidende reclame toe te sturen waarop ik prompt een telefoontje kreeg, dat dat nou eenmaal in de voorwaarden staat, dat je zowel gas als stroom af moet nemen. Ik vind dat Vattenfall deze misleidende reclame naar mensen die alleen gas of alleen stroom bij ze afnemen moet stoppen.
Ik blijf dus géén trouwe klant meer van dit ontrouwe bedrijf en stap komend jaar over naar een andere leverancier.
E

Ik wil dit melden en dat ze stoppen met deze misleidende reclame. Een programmeur kan makkelijk een selectie maken van de klanten die wel/geen recht op deze "blijven-loont-korting" hebben.
Maar eigenlijk vind ik dat ze ook trouwe klanten als ik, die alleen gas of alleen stroom bij ze afnemen moeten belonen.

Vattenfall
    Goedemorgen mevrouw/meneer,

Als het gaat om de Blijven Loont-korting dan is het inderdaad zo dat deze alleen wordt geboden op basis van afname van 2 producten (stroom en gas of stroom en warmte). Voor Exclusief geldt dit niet, daar kunt u zich gewoon voor aanmelden. Mocht ik hiermee verder kunnen helpen, doe ik dit uiteraard graag.

Kunt u mij uw adres, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van uw IBAN sturen?

Vriendelijke groet,
    Nancy, Vattenfall

E.C. Mellink
Al zijn ze blij met mij en "blijven loont" geldt dit alleen voor mensen die twee producten afnemen. Ik wil dat ze daar eerlijk over zijn en geen mensen met hun zogenaamde aanbod lastig vallen die maar één product bij ze afnemen. Hierover is niet gerept in het antwoord. Blijven loont niet voor iedereen.

Ook een klacht indienen over Vattenfall?