Opgelost door Vattenfall: woorden niet naarkomen

content Opgelost
Gebruiker1630932518

ik ben vorig jaar augustus verhuist naar mijn nieuwe woning.
ik heb geprobeerd mijn verhuis bericht door te geven via internet aan Vattenfall,maar die gaf aan dat ik op mijn postcode geen diensten van hun kon afnemen.
volgende dag ik maar telefonische contact gezocht met medewerker Vattenfall.
die deelde mij mede dat ik geen diensten bij hun af kon nemen omdat warm water leidingen gesloopt waren door hun in het verleden.
ik met de sleutel overdacht gepraat met de bewoner die hier heeft gewoond waar zij stadswarmte en warm water afnam,zij zij Vattenfal.
ik deelde haar mede dat ik contact had gehad met Vattenfall en dat ze hadden gezegd dat de warm water leidingen gesloopt waren in het verleden.
zij stond me raar aan te kijken en zij ik heb echt warm en stadsverwarming gehad en lachte erbij.
ik liet het er niet bij zitten en ben naar de makelaar gegaan om te vragen hoe het zat.
die deelde mij mede dat in onze gemeente alleen Vattenfall stadsverwarming kan leveren.
ik vertelde mijn kant van het verhaal en zij stonden verbaast te kijken.
het zat mij niet lekker want immers heb ik gewoon warm water en stadsverwarming.
ik toch nog maar eens contact gezocht met Vattenfall voor de 2e keer.
kreeg weer het zelfde verhaal te horen nee meneer u kunt geen diensten bij ons afnemen want de leidingen in uw woning zijn gesloopt door ons in het verleden.
ik hang de telefoon op en zit te denken bij moet ik nu zijn en aan de andere kant denk ik er zal vast een ander nuts bedrijf zich melden per post waar ik aan moet betalen voor hun diensten.
we zijn inmiddels 2 a 2,5 maand verder en er ligt een brief van Vattenfal in mijn briefenbus.
er werd mij medegedeeld dat ik binnen 2 weken een termijn moest betalen anders werd ik afgesloten.
mijn nekharen gingen overeind staan naar 22 jaar trouwe klant van Vattenfal dat mij dit moet gebeuren.
ik belde gelijk Vattenfall op waarom die brief.
zij deelde mij mede Vattenfall heeft een fout gemaakt om systeem aan te passen.
ze boden hun excuus aan en omdat hun fout zaten hoefde ik die 2 maand termijnen niet te betalen als compensatie.
maar nu krijg ik voor 3 weken geleden mij eindafrekening en moet ik 516,04 bijbetalen.
ik moest zoiezo bijbetalen maar die 2 termijn facturen die ik volgens een mederwerken niet hoefde zitten er toch bij.
ik betaal normaal 140,00 euro per maand.
op mijn eindafrekening moest ik 516,04 euro betalen.
ik heb betaald aan Vattenvall 516,04-280,00=236,04 euro betaald

dat mijn eind nota gecorrigeerd word naar 236,04 bijbetalen inplaats van 516,04 euro.

Bijlagen

Goedemorgen,

Wat een vervelende situatie is dit zeg. Vreemd dat werd aangegeven dat de leidingen gesloopt waren terwijl we wel gewoon warmte leveren op jouw adres. Ik kijk graag met je mee hoe dit nou zit en hoe het zit met die termijnfacturen. Stuur je hiervoor in een privéberichtje nog je geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer?

Goedemorgen,

Dank voor je gegevens. Zo te lezen is er sprake van een miscommunicatie. Ik zie dat je op 21 augustus 2020 hebt gebeld voor de aanmelding. Er was ooit een aparte aansluiting voor warm tapwater in je woning. Die is gesloopt en kon daardoor niet worden aangemeld. Dat hoeft ook niet, aangezien het warme water geleverd wordt via de stadsverwarming. Dat had wel aangemeld moeten worden.

Uiteindelijk is dit eind oktober alsnog aangemeld met terugwerkende kracht. We maken dan inderdaad geen termijnfacturen voor de eerste twee maanden. Wel wordt het verbruik vanaf 28 augustus 2020 op de jaarafrekening in rekening gebracht. Ik vermoed dat dit niet duidelijk is uitgelegd waardoor je het idee kreeg helemaal niet te hoeven betalen voor die twee maanden. Dat is erg spijtig, want het verbruik moet wel gewoon betaald worden.

Als tegemoetkoming wil ik voorstellen € 140,- te crediteren. Ga je daarmee akkoord?

geachte Elle

ik vind dit een leuk gebaar van jullie om mij die 140,- te schenken omdat jullie weten dat jullie fout zitten.
    maar nogmaals ik heb mijn verhuis bericht meerdere malen door gegeven en werd mij mede gedeeld dat ik helemaal geen diensten van jullie af kon nemen.
    en of het nou tapwater of wat dan ook is,er is mij duidelijk verteld dat op dit adres dat ik geen diensten van jullie kon afnemen.
    en er is mij helemaal niet duidelijk verteld dat mij die rekening in 2021 toegeschoven zou worden,dan was ik er vorig jaar al niet mee accoort gegaan.
    jullie bekennen schuld maar proberen de kosten toch bij de klant te leggen!
    dus ik ga hier niet mee accoort.

Goedemiddag,

Er is van onze kant waarschijnlijk onduidelijke informatie verstrekt. Wel lees ik dat op 21 augustus 2020 is afgesproken dat je nog zou terugbellen. Dat is niet meer gebeurd. Verder kan ik niet zomaar (een deel van) het verbruik kwijtschelden.

Ik ga in overleg wat we voor je kunnen doen. Je hoort zo snel mogelijk meer van mij.

Geachte Ellen

Sorry ik weet helemaal niks van 21 augustus.
    Ik ga het nog een keer voor de 3 keer herhalen tot mijn spijt.
    I X proberen aan te melden verhuizing via het internet, maar kreeg op mijn nieuwe postcode geen aanmelding.
    2 X aanmelden via telefoon, maar volgens Vattenfall zijn mijn leidingen gesloopt en kan geen diensten van jullie afnemen.
    1 X keer jullie gebeld naar dreiging afsluiting als ik binnen 14 dagen termijn niet zou betalen.
    Vertel mij nou is een ding.
    Wat had ik nog meer kunnen doen?

Goedemiddag,

Het lijkt er inderdaad op dat je niks meer had kunnen doen. Ik heb de klacht intern doorgezet. Er wordt gekeken wat er mogelijk is. Zodra ik meer weet hoor je dat.

Geachte ellen.
    Ik heb een mail privé ontvangen van ene Kees waar ik niet zo van gediend ben.
    Hij heeft mijn vrouw benaderd en mijn werktelefoon nummer van haar gekregen.
    Mijn telefoon lag op de lader dus heb Kees zelf niet kunnen spreken.
    Ik ga geen gesprekken en mail privé aan met jullie en laat alles via consumenten bond lopen.
    Jullie praten langs mekaar heen en komen afspraken niet naar.
    Goedemorgen,

Excuus voor de miscommunicatie. Ik heb de zaak overlegd. We gaan de € 280,- alsnog crediteren. Binnen twee weken zal je hiervoor een creditfactuur krijgen. Hierop staat dat we het aan je uitbetalen. Ik zorg ervoor dat het verrekend wordt met de jaarafrekening, zodat je dit niet meer hoeft te betalen.

Wel wil ik je vragen de termijnfactuur voor augustus nog over te maken. Is betaling per automatische incasso wellicht een optie voor je? Dit stel je eenvoudig in via Mijn Vattenfall. Je kan zelf kiezen op welke dag van de maand we mogen afschrijven.

Gebruiker1630932518
geachte Ellen ik vind het fijn dat het probleem is opgelost. ik vind het alleen spijtig dat het via de consumentenbond opgelost moet worden. anders was ik op geen een manier in mijn gelijk gesteld door Vattenfall. ik ben een eerlijk man en jij mag van mij gerust weten dat het mij niet om die 280,- gaat. maar mij gaat het om het stukje waarheid wat er vorig jaar is besproken,en ik alle moeite heb gedaan om mij bij jullie aan te melden voor uw diensten die ik af wil nemen. maar jullie bleven volhouden dat leidingen gesloopt waren door jullie zelf en ik van jullie geen diensten af kon nemen. ik had gehoopt dat Vattenfall het op een normale manier had opgelost en niet via de consumentenbond. ik sluit dit pas af wanneer het geheel is afgehandeld en op papier heb staan. met vriendelijke groet

Ook een klacht indienen over Vattenfall?