Klacht Vedion Advies: Vedion doet zich voor als intermediair van energieleverancier

Klachtnummer
# 317208
Gebruiker
Saydn
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Ik werd zojuist gebeld door een medewerker van Vedion die zich voordeed als intermediair tussen mij en de netbeheerder. Hij verweet mij bij het afsluiten van het energiecontract niet te hebben aangegeven dat ik geregistreerd sta als zzp'er en zo had ik al een hoop geld misgelopen. Bovendien had ik niet gereageerd op een brief waarin ik zou zijn geïnformeerd over de stijging van mijn huidige tarieven.

Enigszins overrompeld door de wat agressieve toon, maar ook doordat hij zei dat hij belde als intermediair tussen mij en mijn leverancier, hing ik niet meteen op maar ging ik het gesprek aan. Na meerdere malen vragen of Vedion echt intermediair is, of Vedion belt in opdracht van of met medeweten van de netbeheerder en soortgelijke vragen werd het gesprek onaangenaam. Meneer kon niet bevestigen dat hij echt optrad als intermediair en vertelde mij dat hij geen zin meer had in het gesprek en dat ik zijn tijd verdeed. Hij zou wel een andere klant bellen met zijn gunstige tarieven.

Een schandalige manier van optreden, en het voorstellen als intermediair is ronduit gelogen. Ik begrijp niet dat dit mag! Ik bel "als intermediair", een woordspelletje. Bah, wat een walgelijke manier van zaken doen.

Gewenste oplossing

Dit bedrijf mag nooit meer mensen bellen en zich voorstellen als intermediair van de netbeheerder of de energieleverancier.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Vedion Advies is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

2 reacties

  1. Auteur
    Saydn
    Datum
    Ik heb niets gehoord van ze, ondanks dat dit kennelijk wel gebruikelijk is op deze site. Ik wacht af.
  2. Auteur
    Saydn
    Datum
    Ik heb niets gehoord van Vedion, ondanks dat dit kennelijk wel gebruikelijk is op deze site. Ik wacht af.

Ook een klacht indienen over Vedion Advies?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen