Klacht Vedion Advies: Vedion liegt voor en bedriegt met als doel veel te dure energiecontracten te verkopen

Arjan

In Oktober ben ik door Vedion gebeld door een dame die in eerste instantie zichzelf voorstelt als een medewerker van het "ondernemershuis" en geheel onafhankelijk kan helpen met een nieuw energiecontract in tegenstelling tot al die andere verkopers die mij iedere week een aantal malen lastig vallen sinds ik bij de KvK ingeschreven ben. Het gesprek wordt met de minuut opdringeriger. Kort gezegd: zij geeft aan te kunnen helpen met een sterk verbeterd contract omdat ik nu ondernemer ben, maar als ik haar vraag de tarieven toe te mailen dan kan dit niet. Ze heeft echt de beste prijzen en allerlei smoezen en redenen bedacht om nu mijn gegevens nodig te hebben. Uiteindelijk stem ik toe deze te geven, wetende dat ik bij ontvangst contract e.e.a. kan bekijken en annuleren.

Wanneer ik het contract krijg blijkt deze van Total te zijn, en inderdaad veel te duur. Niets goedkoper, veel duurder dan een gemiddeld consumentencontract. Ik ga naar de website van Total en vul hier een formulier in waarmee ik binnen 2 weken nog kan annuleren. Ik krijg hier echter geen enkele reactie van, en op het moment van schrijven is het mij nog niet duidelijk of Total het contract nu geannuleerd heeft of niet. Ik heb hen een mail gestuurd om dit opgehelderd te krijgen.

Vandaag werd ik echter weer gebeld door een oplichter van Vedion. Ditmaal "om te zorgen dat ik niet meer gebeld werd door andere bedrijven" Toen ik aangaf reeds geannuleerd te hebben gaf hij aan dat dit niet zo was. Hij hoorde mijn verhaal aan en gaf aan dit te betreuren. Maar hij kon het nog wel goed maken.. even geduld... en toen hij terug was gaf hij aan dat het helaas niet meer te annuleren was, maar dat hij me op dit moment nog wel een scherper tarief kon aanbieden om het goed te maken. Hier had ik uiteraard geen zin meer in, en gaf aan dat hij me het op kon sturen en dat ik er dan naar zou kijken. Maar ook nu was dit niet mogelijk. Hij kon alles voor mij vergelijken, en het aanbod stond alleen nu. Ik werd letterlijk bedreigd met uitspraken als "als u nu hier niet voor kiest betaald u 4 jaar teveel" "U betaald dan zoveel te veel" op een zeer agressieve wijze.

Bevestigen dat er geen contracten lopen en als dit wel het geval is deze annuleren.

Vedion Advies is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Arjan
Er is geen oplossing aangeboden. Men claimt nu niet het contract te hebben opgemaakt, maar kennen intussen wel alle details van het contract. Typische oplichters praktijken.

Ook een klacht indienen over Vedion Advies?