Klacht Vedion Advies: Vedion misleid haar potentiële klanten door zich voor te doen als je huidige netbeheerder

Klachtnummer
# 320949
Gebruiker
BlauweBanaan#287
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik werd door Vedion Advies gebeld die zich voordeed als Liander onze huidige netbeheerder. Er werd aangegeven dat de tarieven omlaag kunnen gaan voor mijn huishouden. Er werd gesproken van een verlenging van het contract en niet een overstap naar een compleet nieuwe energieleverancier. Omdat ik ervan uitging dat het om de huidige netbeheerder ging dacht ik dat alles wel goed zat en dat zij mij niet geld probeerden af te troggelen, in tegendeel. Ik zit nu vast aan een slecht 3 jarig contract dat in Februari 2019 ingaat en die ik niet op kan zeggen zonder een torenhoge boete te betalen.

Gewenste oplossing

Mijn contract ontbinden zonder extra kosten

1 reactie

  1. Auteur
    Vedion Advies
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Wij betreuren dat dit is voorgevallen. Echter hebben wij het salesgesprek met onze partner beluisterd en er wordt niet gebeld vanuit Liander. Ook is er in het opnamebandje als de verkoop rond wordt gemaakt duidelijk aangegeven dat het hier om een zakelijke aanbieding gaat. Op deze zakelijke aanbieding zit geen bedenktermijn. Dit hebben wij als Vedion ook nog nagevraagd bij de desbetreffende energieaanbieder. We hebben dit meerdere malen uitgelegd.

Ook een klacht indienen over Vedion Advies?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen