Opgelost door Veen Media: Proefabonnement wordt zonder goedkeuring verlengd.

micvoo

Ik heb in december een proefabonnement van 5 nummers genomen op New Scientist. Na afloop werd ik getrakteerd op een factuur van 95,70 EUR met dank voor mijn vertrouwen. Ik heb bij het proefabonnement goed opgelet of het niet automatisch verlengd werd en kon dit nergens vinden. Er wordt nu al met een incassobureau gedreigd.

Ik wil dat het abonnement wordt stopgezet en de factuur wordt ingetrokken.

Hallo,

Hartelijk dank voor uw reactie. Noch in de advertentie, noch in de bevestiging (zie PDF), noch in de bevestiging per mail (zie hieronder) is sprake van een vast of doorlopend abonnement. Alle uitingen zijn gericht op een keuze tussen 3 en 5 nummers, zonder vermelding van automatische verlenging, een vast abonnement of een doorlopend abonnement.

Ik heb nu van een medewerker van Veen Media nog eens drie nummers tegen betaling "aangesmeerd" gekregen, omdat mijn herhaalde melding van het feit dat ik geen abonnement heb, anders dan de 5 nummers waarvoor ik heb betaald, niet werd geaccepteerd.

Ik verzoek u met onmiddellijke ingang toezending van New Scientist te beëindigen, en een eventuele factuur voor 3 nummers te vernietigen. Voorts raad ik u aan in uw communicatie-uitingen nadrukkelijk te vermelden welke verplichting is gekozen, als er sprake van een verplichting moet zijn, ook indien u een akkoord met "stilzwijgende verlenging" verwacht.

Bijlage:

----- Doorgestuurd bericht -----
    Van: Kiesjetijdschrift.nl
    Aan: "Eykelenkamp@yahoo.com"
    Verzonden: donderdag 5 december 2019 17:53:42 CET
    Onderwerp: Orderbevestiging van order 1150814 bij www.kiesjetijdschrift.nl

Beste Michiel van Ooijen,

Hartelijk dank voor je bestelling bij Kiesjetijdschrift.nl. Hierbij ontvang je een overzicht van je bestelling.
    Orderdatum: 5 december 2019

Je bestelling:
    Artikelen Aantal Prijs BTW Totaal
    316068165613 5 nummers New Scientist 1 € 27,48 9% € 29,95
    ( BTW: 9% á € 2,47 ) Totaal € 2,47 € 29,95

Alvast veel plezier met uw aankoop!

Leveringsvoorwaarden
    Betaling geschiedt direct bij bestelling op de door u gewenste wijze. Levering geschiedt volgens de wet ‘Bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten’, welke onder andere een herroepings- cq verzakingsrecht gedurende 14 dagen bevat. Indien u uw bestelling retour zendt, raden wij u sterk aan om bij uw postkantoor te vragen om een bewijs van afgifte. Vergeet u niet om een (kopie) pakbon of factuur bij te sluiten. Voor het melden van een retourzending kunt u gebruik maken van het herroepingsformulier die u kunt vinden op uw factuur. U ontvangt uw aankoopbedrag, inclusief de verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk retour binnen uiterlijk 30 ..."

Michiel van Ooijen
    Veen Media
    Goedemorgen heer Van Ooijen,

Dank voor uw uitgebreide feedback. Onlangs hebben wij de communicatie over het doorlopen van het abonnement aangepast en er bijgezet dat het abonnement tot wederopzegging is. Dat staat nu nog niet op de bevestiging of de factuur en ik ga bespreken hoe we het op die documenten ook kunnen communiceren. Ik ga doorgeven dat uw abonnement per direct stopt en het openstaande bedrag wordt gecrediteerd. Ik laat nog weten als dat gelukt is.

Nogmaals dank voor uw feedback en een prettige dag verder,

Alex Sieval
    Veen Media
    Goedemorgen heer Van Ooijen,

Nogmaals dank voor uw feedback en een prettige dag verder,

Alex Sieval
    Geachte heer Sieval,

Fantastisch! Dat is een prima oplossing zo!

groeten,

Michiel

micvoo
Annulering per direct van een ongevraagd abonnement, wat eerst niet kon volgens een klantenservicemedewerker.

Ook een klacht indienen over Veen Media?