Opgelost door Vegaoo.nl: Geen geld teruggekregen voor defect produkt

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 172497
Gebruiker
M
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Ik kocht een speelgoedzwaard bij Vegaoo via Beslist.nl (N°BVB161350082). Het ging vrijwel meteen kapot en daarom zegde Vegaoo toe dat ik mijn geld terugkreeg. (Mail van klantenservice@vegaoo.nl van 23 mei). Op 24 mei mailden ze "dat het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug op uw rekening zal staan". Toen ik rappeleerde op 1 juni was het antwoord: "We hebben zojuist bevestiging gekregen dat de bankoverschrijving niet automatisch doorgevoerd is naar ons betalingssysteem. De financiële administratie heeft dit nu handmatig gedaan." Nogmaals rappel op 7 juni, antwoord "Omdat ons bedrijf in Frankrijk zit en terugboekingen vanaf een Frans bankrekeningnummer verwerkt worden, is een overboeking niet direct op een Nederlandse rekening terug te vinden. We verwachten dat de terugboeking tegen het eind van de week wel teruggestort is" [dus uiterlijk 10 juni]. Nu is het 15 juni en ik heb het geld nog steeds niet terug.

Gewenste oplossing

Geld terug, zoals ze al drie of vier keer hebben beloofd.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

4 reacties

  1. Auteur
    Vegaoo.nl
    Datum
    Beste Klant,

    Het spijt ons te horen dat de terugboeking enkele malen niet correct verwerkt is. We zijn nog niet lang geleden begonnen met de samenwerking via Beslist, waardoor er inderdaad zo nu en dan enkele zaken, zoals in uw geval de terugboeking, niet zijn verlopen zoals het zou moeten. We doen er echter alles aan om er voor te zorgen dat u wel uw aankoopbedrag terug ontvangt zoals beloofd.

    We zullen in dit geval de terugboeking via een separate bankoverschrijving uitvoeren, in plaats van een terugboeking gelinkt aan ons retour betalingssysteem. We proberen natuurlijk altijd onze klanten tegemoet te komen bij klachten over een defect artikel, vandaar dat we u aangeboden hebben het gehele aankoopbedrag te vergoeden.

    We zouden wederom onze excuses willen aanbieden voor het ongemak en hopen dat we bij deze uw klacht correct afgehandeld hebben.

    Met vriendelijke groet,
    Het Vegaoo Team
  2. Auteur
    M
    Datum
    Dergelijke excuses en beloftes heb ik al een paar keer eerder gehoord, maar zonder dat er betaald werd. Ik stel voor dat u een termijn geeft waarop het bedrag wordt terugbetaald, bijvoorbeeld uiterlijk 23 juni, en dat het daarna bij niet betalen wekelijks met EU 5 wordt verhoogd. Zonder een dergelijke stok achter de deur zie ik namelijk niets gebeuren.
  3. Auteur
    Vegaoo.nl
    Datum
    Beste Klant,

    Bedankt voor uw mail.
    We kunnen u garanderen dat de terugboeking in dit geval wel goed gaat, omdat de overboeking van het aankoopbedrag niet via een geautomatiseerd systeem wordt uitgevoerd, maar per handmatige bankoverschrijving.

    Via uw persoonlijke mail ontvangt u een bewijs van overschrijving. De bankoverschrijving is bij deze wel verwerkt en is teruggeboekt naar het door u opgegeven bankrekeningnummer. Zoals u al op de hoogte bent, kan het wel enkele werkdagen duren eer het bedrag op uw rekening staat. Naar verwachting zal dit uiterlijk 23 juni zijn.

    Met vriendelijke groet,
    Het Vegaoo Team
  4. Auteur
    M
    Datum
    Dankzij Klachtenkompas heeft Vegaoo nu eindelijk betaald. Daarmee is dit afgehandeld.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Vegaoo.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen