Klacht Vegaoo.nl: Incassokosten na nooit ontvangen factuur

Klachtnummer
# 165819
Gebruiker
Robin
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Net voor carnaval 2016 hebben wij een bestelling geplaatst bij vegaoo. Wij kozen voor betaling op factuur. De bestelling hebben wij netjes en op tijd ontvangen. Wij hebben hierna nooit een factuur ontvangen. Na een aantal maanden kregen wij opeens een brief van een incassobureau waar in stond dat wij onmiddelijk het factuurbedrag inclusief 40 euro incassokosten over moesten maken. Natuurlijk schrokken wij hiervan en hebben wij onmiddelijk de factuurkosten betaald exclusief de incassokosten. Wij hebben toen contact opgenomen met vegaoo, een bedrijf dat de facturatie voor ze regelt en het incassobureau. Wij kregen te horen dat het een bekend probleem was. Nu een aantal maanden later zijn we er nog steeds mee bezig en worden wij lastig gevallen door het incassobureau om de 40 euro incassokosten.

Ik vind niet dat wij verantwoordelijk zijn voor deze kosten\, aangezien wij hier niets aan kunnen doen. Als wij dit van te voren hadden geweten hadden wij nooit besteld.

Groet,
Robin

De oplossing

Dat de incassokosten worden kwijtgescholden of betaald door Vegaoo.

1 reactie

  1. Auteur
    Vegaoo.nl
    Datum
    Beste Robin,

    We begrijpen uw probleem en vinden dit erg vervelend voor u. Er zijn inderdaad meerdere gevallen bekend van klanten die deze factuur niet hebben gezien. AchterafBetalen stuurt de factuur naar uw e-mail, alleen hotmail (en live) leest deze vaak als Spam, waardoor deze tussen de ongewenste e-mails beland en de kans groot is dat u deze niet controleert.

    De afhandeling van de factuur is geheel in handen van AchterafBetalen (Focum). Wij zijn slechts verantwoordelijk voor de plaatsing, verwerking en verzending van de bestelling. We willen u hier graag in assisteren, maar hebben geen zeggenschap over de betaling van uw factuur en ophogingen.

    We willen u daarom aanraden contact op te nemen met AchterafBetalen en Vesting Finance (incassobureau van AchterafBetalen) met het verzoek deze €40 kwijt te schelden.

    Voor verdere vragen kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Team Vegaoo.nl

Ook een klacht indienen over Vegaoo.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen