Klacht Vegro Verpleegartikelen: Misleidende handelswijze en misbruik van vertrouwen.

sad Niet opgelost
Jan

Misleidend en onbetrouwbaar. Vegro geeft via een ergotherapeut een drempelhulp ter waarde van €24 in bruikleen en presteert het om na een stuk onduidelijke communicatie een huurperiode te laten ingaan waarbij €26,60 per maand moet worden betaald door mijn invalide moeder van 90 jaar. Als ik als mantelzorger hier niet achter had gekomen was er doodleuk meer dan €300 per jaar betaaldvoor een drempelhulp van &24. Ik heb een klacht ingediend tegen deze misleidende en misbruik van vertrouwen makende handelswijze tav kwetsbare klanten. Ik ben heel benieuwd naar de reacties.

Onterechte facturen afboeken en handelswijze tav kwetsbare ouderen aanpassen.

Jan
    Er is een eerste reactie ontvangen via mail zonder dat wordt ingegaan op de casus en de concrete klacht. Ik heb gereageerd met informatie over de casus.
    Jan
    Er is nog geen inhoudelijke reactie op de klacht ontvangen. Wel een aankondiging van extra kosten als ik facturen niet betaal. Slechte zaak die de ervaring helaas bevestigt.
    Vegro Verpleegartikelen
    Bedankt voor uw e-mail.

Bedankt voor uw e-mail. Ik heb uw e-mail ter kennisgeving aangenomen. Het dossier is zojuist overgedragen aan de afdeling Debiteurenbeheer.

Hieronder wil ik u nog even benadrukken dat een handtekening op een overeenkomst niet noodzakelijk is. In de zorg is het gebruikelijk dat klanten (patiënten) niet (kunnen) tekenen voor de zorg die zij (moeten) ontvangen. De noodzaak voor een handtekening is er dan ook niet meer (zie ‘’In de wet staat niet dat deze toestemming schriftelijk moet worden vastgelegd.’’):

De plicht om te betalen voor de ontvangen zorgverlening is er wel (zie onderdeel ‘’Plichten die u als patiënt heeft’’):

Hiermee hebben wij u uitvoerig toegelicht dat onze uitgiftebrieven niet getekend hoeven te worden. De gevraagde signaleringsbrieven zijn aangevraagd en die ontvang ik a.s. maandag. Deze zal ik zo snel mogelijk aan u verzenden.

Wij zien de betaling van de verschuldigde zorgkosten graag per ommegaande tegemoet.

Heeft u vragen?
    U kunt ons van maandag tot en met vrijdag bereiken van 08:00 tot 17:30 uur via telefoonnummer 0900-288 77 66 of via ons e-mailadres klantenservice@vegro.nl

Jan
Geen enkele tegemoetkoming en volharding in het standpunt.

Ook een klacht indienen over Vegro Verpleegartikelen?