Klacht Vegro Verpleegartikelen: Misleidende handelswijze en misbruik van vertrouwen.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 436268
Gebruiker
Jan
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Misleidend en onbetrouwbaar. Vegro geeft via een ergotherapeut een drempelhulp ter waarde van €24 in bruikleen en presteert het om na een stuk onduidelijke communicatie een huurperiode te laten ingaan waarbij €26,60 per maand moet worden betaald door mijn invalide moeder van 90 jaar. Als ik als mantelzorger hier niet achter had gekomen was er doodleuk meer dan €300 per jaar betaaldvoor een drempelhulp van &24. Ik heb een klacht ingediend tegen deze misleidende en misbruik van vertrouwen makende handelswijze tav kwetsbare klanten. Ik ben heel benieuwd naar de reacties.

De oplossing

Onterechte facturen afboeken en handelswijze tav kwetsbare ouderen aanpassen.

3 reacties

  1. Auteur
    Jan
    Datum
    Er is een eerste reactie ontvangen via mail zonder dat wordt ingegaan op de casus en de concrete klacht. Ik heb gereageerd met informatie over de casus.
  2. Auteur
    Jan
    Datum
    Er is nog geen inhoudelijke reactie op de klacht ontvangen. Wel een aankondiging van extra kosten als ik facturen niet betaal. Slechte zaak die de ervaring helaas bevestigt.
  3. Auteur
    Vegro Verpleegartikelen
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Bedankt voor uw e-mail.

    Bedankt voor uw e-mail. Ik heb uw e-mail ter kennisgeving aangenomen. Het dossier is zojuist overgedragen aan de afdeling Debiteurenbeheer.

    Hieronder wil ik u nog even benadrukken dat een handtekening op een overeenkomst niet noodzakelijk is. In de zorg is het gebruikelijk dat klanten (patiënten) niet (kunnen) tekenen voor de zorg die zij (moeten) ontvangen. De noodzaak voor een handtekening is er dan ook niet meer (zie ‘’In de wet staat niet dat deze toestemming schriftelijk moet worden vastgelegd.’’):
    https://www.ordz.nl/actueel/nieuws/2019/07/09/geen-handtekening-client-nodig

    De plicht om te betalen voor de ontvangen zorgverlening is er wel (zie onderdeel ‘’Plichten die u als patiënt heeft’’):
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rechten-van-patient-en-privacy/rechten-bij-een-medische-behandeling/rechten-en-plichten-bij-medische-behandeling

    Hiermee hebben wij u uitvoerig toegelicht dat onze uitgiftebrieven niet getekend hoeven te worden. De gevraagde signaleringsbrieven zijn aangevraagd en die ontvang ik a.s. maandag. Deze zal ik zo snel mogelijk aan u verzenden.

    Wij zien de betaling van de verschuldigde zorgkosten graag per ommegaande tegemoet.


    Heeft u vragen?
    U kunt ons van maandag tot en met vrijdag bereiken van 08:00 tot 17:30 uur via telefoonnummer 0900-288 77 66 of via ons e-mailadres klantenservice@vegro.nl

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jan
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen enkele tegemoetkoming en volharding in het standpunt.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Vegro Verpleegartikelen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen