Klacht Vegro Verpleegartikelen: Ondeugdelijke Scootmobiel Leo

Kaptein

De Scootmobiel Leo is aangeschaft op 22-05-2015 onder de volledige garantie voorwaarden van Vegro Verpleegartikelen BV. Na ongeveer 10 maanden is de kunststof body van de Scootmobiel op diversen plaatsen gaan scheuren en daar is in mei 2016 melding van gemaakt bij dit bedrijf Vegro BV. Er wordt op een normale manier tien minuten per dag met de Scootmobiel gereden door mijn schoonmoeder van 84 jaar oud met een gewicht van nog geen 47 kilo. Vegro stelt dat de schade van buitenaf is ontstaan en de dealer van de Scootmobiel Leo wel wil repareren maar voor 1250 euro aan kosten! en dat terwijl deze Scootmobiel in aanschaf € 2346,99 heeft gekost! De leenscooter van de Vegro had exact vergelijkbare schade aan de kunststof body van deze scootmobiel. De Vegro bod aan om de helft van de schade rekening te betalen maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan en heb de scooter terug laten brengen. Deze werd terug gebracht zonder rubberen voetmat, en met losse onderdelen en strips.

Volledige reparatie onder de garantie voorwaarden waaronder deze Scootmobiel is aangeschaft.

Goedemiddag,
    Wij hebben uw klacht ontvangen en deze behandeling genomen.
    Wij zijn de klacht inhoudelijk aan het onderzoeken met de betrokken afdelingen en zullen komende week contact opnemen om het verder te bespreken.
    Afdeling Kwaliteit
    Goedemorgen,
    Naar aanleiding van de bevindingen van de leverancier kan de scootmobiel niet onder garantie gerepareerd worden. De mate van beschadigingen kunnen niet ontstaan zijn door normaal gebruik. Er zijn foto's van de staat van de scootmobiel om dit te bevestigen.
    De reparatiekosten bedragen, volgens offerte van de leverancier € 1.007,00 ex Btw. De schroefjes en strips zaten al los bij het aanleveren van de scootmobiel. De leverancier heeft deze netjes in een zakje gedaan, zodat dit niet kwijt zou raken. De rubberen voetmat is enkele dagen later nageleverd.
    Verder heeft Vegro een leen-scootmobiel gratis uitgezet, welke weer retour is gekomen omdat mevrouw hier niet mee overweg kon. Vervolgens is er met spoed, voor het weekend, eenzelfde demo-scoot Leo gratis uitgezet.
    Meneer ging niet accoord met de kosten voor reparatie en wilde de scoot terug hebben om deze onafhankelijk te laten keuren door de ANWB. Dit is uiteindelijk niet gebeurd.
    Tenslotte willen wij, zoals eerder aangegeven aan meneer, onder coulance de helft van de reparatiekosten voor onze rekening nemen.
    Afdeling Kwaliteit
    Vegro verpleegartikelen

Ook een klacht indienen over ?