Klacht Veiligkopen.nu: Bosch vaatwasser defecte warmtepomp na 2 jaar en 1 mnd

R de Lange

Verzoek reparatie of vervanging defect apparaat

Veilig Kopen.nu
B en K Internetservices B.V.
Hoge Rijndijk 283
2382 AN Zoeterwoude-Rijndijk
Tel. (+31)(0)70 3276808

Betreft: ondeugdelijk product Bosch vaatwasser,

Amsterdam 27-12-2018

Geachte heer, mevrouw firma Veilig Kopen.nu cq. B en K Internetservices B.V.

Op 16-11-2016 kocht ik bij u een nieuwe Bosch vaatwasser, type SMV95M30NL met factuurnummer 569881 en Bestelnummer 326645. Het product heeft niet de eigenschappen die ik ervan mag verwachten en vertoont sinds 2 weken de volgende tekortkomingen: defect aan de warmte pomp met foutmelding E09. De vaatwasser wast daardoor niet langer met warm water waardoor de vaatwas niet schoon wordt.
Daarmee heeft hij zijn functie verloren in ons huishouden.

Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Van een kwaliteitsproduct als Bosch mag ik gemiddeld verwachten dat het product 3000-4000 wasbeurten zonder problemen kan uitvoeren bij regulier gebruik en onderhoud. Wij hebben er in 2 jaar tijd circa 750 wasbeurten mee uitgevoerd sinds levering onder normale omstandigheden en regelmatig de vaatwasser gereinigd en onderhouden. Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem nu zou ontstaan. Nu dit toch het geval is, verzoek ik u tot reparatie of vervanging van de defecte onderdelen over te gaan. De klantenservice heeft mij vandaag met de Bosch service doorverbonden en ik heb een reparatie afspraak gemaakt op 4-1-2019. Het schrijnende is dat de garantie circa 1 maand is verlopen, wij mogen echter van u verwachten dat, ook na het verstrijken van de garantie termijn, u service blijft leveren en zorg draagt voor een deugdelijk product. Als consument hebben we in dit soort situaties recht op gratis reparatie of vervanging van de vaatwasser. Dat is ons wettelijk recht op een goed product. Ik doe daarom een beroep op uw bedrijf om de kosten van de reparatie te betalen of een vergelijkbaar vervangend product te leveren.

Ik verzoek u binnen drie weken schriftelijk te reageren op mijn klacht en verzoek op een goed en deugdelijk product / betaling van de reparatiekosten dan wel vervanging door een vergelijkbare vaatwasser waarbij u dan rekening dient te houden met een reparatie afspraak op 4 januari 219

Met vriendelijke groet, Rik de Lange

reparatie kosten betalen of vervanging defect apparaat

R de Lange
    Beste Richard Kalkhoven, dank voor uw inhoudelijke reactie. Wij beschouwen de door u en Bosch geboden oplossing als adequaat. We zijn tevreden met het feit dat jullie de arbeidskosten en onderdelen vergoeden, wij zullen dan de voorrijkosten betalen. Het is goed te ervaren dat uw bedrijf de consumenten rechten respecteert. Dat moedigt aan om in de toekomst weer zaken met veiligkopen.nu te doen. gr Rik de Lange

Ook een klacht indienen over Veiligkopen.nu?