Klacht Veiligkopen.nu: Misleidende informatie op bestelsite

tedo

Ik heb een wasmachine van Siemens besteld (bij veiligkopen.nu) op basis van een test van de consumentenbond. Besteld op basis van foto en serie nr (WM14Q363NL) op de site. Pas na de betaling zie ik op de bevestiging (per mail) dat niet het door mij bestelde serie nummer geleverd wordt, maar een opvolger (de WM14T590NL) hiervan. Ik vind dit misleidend gezien de foto en serienummer op de bestelsite staan, echter nergens een vermelding, dat deze niet meer leverbaar is. Ik ben geen wasmachinespecialist en moet er nu dus ook blind op vertrouwen dat het geleverde machine werkelijk de opvolgen is.

Bewuste wasmachine, die niet meer leverbaar is, van de bestelsite verwijderen. Een excuus lijkt mij ook wel op z'n plaats.

Veiligkopen.nu is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

tedo
    Telefonische reactie ontvangen. Klacht wordt herkend, huidige website en aanbod (wijze waarop) is beleid Veilig kopen en wordt uitgevoerd i.s.m. Siemens. Wellicht in de toekomst (?) op een nieuwe site andere wijze van aanbieden (conform andere bedrijven b.v. Cool Blue). Dit antwoord voldoet natuurlijk niet aan mijn verwachtingen. Er wordt geen actie ondernomen maar klacht wordt wel herkend, dus potentiele nieuwe kopers kunnen op dezelfde wijze onaangenaam verrast worden.

tedo
Geen, werkwijze wellicht aangepast op nieuwe site t.z.t..

Ook een klacht indienen over Veiligkopen.nu?