Klacht Veiligkopen.nu: wasmachine stuk na 3 jaar en 4 maanden

rooyke

Onze wasmachine een Whirlpool Denver 1600, goed getest door de consumentenbond (beste koop mei 2012) laat het na dik 3 jaar afweten. We kochten hem via internet bij Veiligkopen.nu. De standaardgarantie is over maar van deze machine mag je volgens ingewijden minimaal 2500 wassen verwachten. Wij wassen als gezin met oudere kinderen ongeveer 5 maal per week. D.w.z. ongeveer 260 maal per jaar, ofwel 845 wassen. De door ons ingeschakelde (plaatselijke) monteur heeft de machine onderzocht en hij geeft aan dat er een nieuwe dure module geplaatst moet worden omdat het water niet meer warm genoeg kan worden. Ik vind daarom dat wij een non conforme machine hebben. We hebben met Bauknecht gebeld maar die pogen alleen een verzekering van € 23,- per maand aan te smeren en geven aan dat de kosten bij reparatie meer dan € 225,- gaan bedragen. Graag zagen wij een passende oplossing. We willen graag weer snel gaan wassen, het slepen met vuile was begint ons tegen te staan.

Wij willen gezien de nog jonge machine een groot deel van de te maken kosten (materiaal en werkloon) gecompenseerd zien. We zij bereid een (klein) deel zelf te dragen.

Veiligkopen.nu is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Veiligkopen.nu?