Opgelost door Velcadeau: Retourkosten naar China duurder dan aanschafwaarde artikelen.

John#1949

Enige tijd geleden hebben we 2 windjacks besteld bij Velcadeau via internet. Pas na bestellen en betalen zagen we dat Asiashipping vermeld stond. Na enige weken zagen we dat de artikelen via Shangai naar Amsterdam werden verstuurd met het vliegtuig. Na enkele dagen werd het pakketje afgeleverd. Toen we de jacks hebben gepast, bleken deze te klein te zijn, terwijl we onze gangbare maat hadden besteld. Waarschijnlijk Chinese maten.
Volgens de website van Velcadeau kan worden geretourneerd, waarna er wordt terugbetaald. Daarvoor moest een email worden gestuurd. Dit tot tweemaal toe gedaan, zonder reactie. Daarna op de website nog een verzoek verstuurd.
Hierop kwam een reactie per email. De goederen moesten naar China worden opgestuurd en daar zouden ze het bekijken.
Na onderzoek bleek dat de retourkosten € 24,30 plus een douaneverklaring ad € 18,20 bedragen. De aanschafwaarde van de twee jacks bedraagt € 39,98.
Ik heb een email gestuurd aan Velcadeau dat dit niet klantvriendelijk is, aangezien de artikelen op een Nederlandse website zijn aangekocht.
Geen reactie meer ontvangen.

Een passende oplossing. Retourneren naar een adres in Nederland met Nederlandse portokosten, waarna terugbetaling van de aanschafprijs.

Wij vinden dat Velcadeau hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

John#1949
Hallo, Velcadeau heeft contact opgenomen met een voorstel om 50% terug te betalen en de jacks te behouden. We zijn akkoord gegaan maar wachten nu nog op de betaling. We laten weten zodra het geld binnen is en voor ons daarmee de klacht is opgelost. Met vriendelijke groet, John Breepoel. Goede morgen, De toegezegde terugbetaling op 3 september hebben wij op 14 september nog niet ontvangen. Ik heb weer navraag gedaan. Met vriendelijke groet, John Breepoel. Inmiddels hebben wij de toegezegde vergoeding ontvangen. De klacht werd hiermede opgelost. John Breepoel.

Ook een klacht indienen over Velcadeau?