Opgelost door Vente-exclusive.com: kosten verzenden niet terugbetaald aan klant

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 301460
Gebruiker
EDEC
Datum
1 reactie

Details

De klacht

na retourzending bestelling met nr.11778156 werden - tegen de wettelijke verlichtingen in- GEEN bezorg- en retour kosten terugbetaald door Vente Exclusive.com.
Dat ik de zending volledig en correct had teruggestuurd en door Vente werd ontvangen is per mail door hen aan mij bevestigd. daarna werd alleen het aankoop bedrag van het product terugbetaald.

De oplossing

Volledige terugbetaling van de door mij betaalde bezorg- en retour kosten

1 reactie

  1. Auteur
    Vente-exclusive.com
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer of mevrouw Deckers,

    Ik heb het voor u nagekeken en ik zie dat uw bestelling van Gaastra inderdaad retour is verwerkt.
    Dit is gebeurd op 16 april 2018.

    Wanneer u uw gehele bestelling retourneert, krijgt u inderdaad de betaalde verzendkosten terug.
    Dit is ook wat er gebeurd is. Ik denk alleen dat u geen rekening heeft gehouden met het feit dat u ook een korting van 10% hebt gebruikt, tijdens het bestellen van de bodywarmer.

    U heeft dus in feite het betaalde bedrag terug gekregen.
    Het aankoopbedrag van de bodywarmer bedraagt: € 74,90. Met de 10% korting betaald u voor de bodywarmer: € 67,41. Wij hanteren € 5.95 voor de verzendkosten. Dus alles opgeteld komen we op een bedrag uit van: € 73,36.

    Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb kunnen uitleggen.

    Wat betreft de retourkosten van € 2.50 dat u heeft betaald, deze zijn helaas voor eigen rekening.
    Wettelijk gezien hoeven wij deze niet te vergoeden.

    Voor meer informatie verwijs ik u graag naar de volgende website:
    https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/kan-een-webshop-mij-verplichten-om-mijn-retourzend/kan-een-webshop-mij-verplichten-om-mijn-retourzending-zelf-te-betalen

    Ik hoop dat uw vraag hierbij voldoende is beantwoord.
    Mocht u nog vragen hebben, mag u mij natuurlijk altijd berichten.

    Ik wens u nog een mooie dag toe.

    Vriendelijke groet,
    Sophie

Uiteindelijke oplossing

Auteur
EDEC
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik ben van mening dat een klantgerichte organisatie ook de retour-kosten zou moeten vergoeden. Dat is ook de Europese richtlijn. Vente exclusive doet dat niet. Zij verschuilt zich daarbij achter de uitsluiting van het terugbetalen van die kosten voor retour zenden in haar algemene voorwaarden. Daarmee is dat dan kennelijk ook wettelijk afgedekt. Een klantvriendelijke leverancier zou dat mijns inziens niet zo doen of dat duidelijk(er) op de website moeten vermelden.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Vente-exclusive.com?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen