Klacht Veolia: Klacht over behandeling conducteur bij geldig vervoersbewijs

Klachtnummer
# 49710
Gebruiker
D. Hellenbrand
Datum
0 reacties

Details

De klacht

op vrijdag 10 januari reisde ik met de trein op de Veolia Transport Heuvellandlijn tussen Maastricht en Landgraaf. Voor deze reis maakte ik gebruik van mijn (NS) Voordeeluren-abonnement en een papieren treinkaartje met korting Maastricht-Landgraaf. Bij controle gaf de conducteur aan dat dit 'niet goed' was. Hij gaf aan dat ik alleen met 40% korting mocht reizen als ik incheckte met mijn Voordeeluren-abonnement, maar dat dit niet mocht met een papieren treinkaartje en dat hij me hiervoor een boete kon geven. Ik beschikte over een geldig vervoersbewijs en een geldig kortingsproduct en nu wilde een conducteur mij toch een boete geven! Ik werd voor een volle trein geschoffeerd en behandeld als een zwartrijder! Reactie van Veolia na het kenbaar maken van mijn klacht: Op het moment van controle had u geen geldig vervoersbewijs te r inzage. De combinatie waar u het over heeft is geen geldig vervoersbewijs in de zin van de Wet Personenvervoer 2000. De steward heeft in deze correct gehandeld

De oplossing

Allereerst excuses! Met een verwijzing naar Wet Personenvervoer 2000 kan ik als consument helemaal niets. Meer uitleg komt er echter niet van Veolia.
Een aardige geste zou gewaardeerd worden

0 reacties

Ook een klacht indienen over Veolia?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen