Klacht Veolia: Veolia bedriegerij met ov-chipkaart

Klachtnummer
# 154408
Gebruiker
Robert
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Twee weken geleden heb ik met mijn ov-chipkaart en het zo genoemde "dal vrij abonnement" een reis gedan tussen Nijmegen en Venlo. "Dal vrij" betekent dat u buiten de spits gratis mag reizen. Het was een zaterdag. Het was dus de hele dag mogelijk. Op het traject tussen Nijmegen en Venlo rijd Veolia. Daarom moet bij Veolia ingecheckt worden. Alleen dit was niet mogelijk omdat ik een foutmelding van het paaltje kreeg dat het inchecken niet mogelijk is. Omdat ik de trein had moeten halen ben ik dan zonder bij Veolia in te checken in de trein ingestapt. Tijdens de control heb ik de conducteur uitgelegd dat het niet mogelijk was om in te checken. Maar nog steeds heeft hij een boete uitgesproken van 46,80 euros. Dat is bijna de helft van wat ik elke maand voor het "Dal vrij" abonnement betaal (99 euros). Ik denk dat dit een duidelijk geval van bedriegerij is omdat ik elke maand mijn abonnement betaal en het niet mijn schuld is dat de paaltjes bij Veolia niet werken.

De oplossing

-

0 reacties

Ook een klacht indienen over Veolia?