Klacht Verbond van verzekeraars: vergoeding leenauto bij total loss door de tegepartij

marina

De auto van mijn dochter in onlangs total loss gereden door iemand die dus volledig schuldig is aan dit ongeval. Nu is het inmiddels al weken dat zij moet wachten op allerlei bureaucratische toestanden en heeft zij nog geen steeds geld gekregen om de auto te vervangen, inmiddels wel na drie weken maar eens gevraagd of een vervangende auto mogelijk is. Wat blijkt tot mijn verbazing , is er een regel bedacht door de bond van verzekeraars dat er maar een vergoeding plaats vind van 75% omdat er bedacht is dat er met de eigen auto ook kosten gemaakt worden. Dit is natuurlijk een verkapte bezuiniging die naar de massa gebracht wordt als een logische actie maar dit is natuurlijk niet waar. Echter de auto die staat te wachten op alle zaken die moeten gebeuren moet gewoon verzekerd blijven en hiervoor moet ook gewoon nog wegenbelasting betaalt worden, dus met de 25% regel wordt er dus dubbel betaalt terwijl mijn dochter er niets aan kan doen dat iemand haar auto total loss rijdt.

volledige vergoeding van een leenauto door de tegenpartij wanneer er geen schuld is aan de schade die toegebracht is.

Wij vinden dat Verbond van verzekeraars hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Verbond van verzekeraars?