Opgelost door Vereniging Eigen Huis: Abonnement niet beëindigd

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 187711
Gebruiker
B
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Vorig jaar heb ik meegedaan aan een 'collectieve inkoop energie' naar een nieuwe energieleverancier. Ik heb toen ook gelezen dat ik 1 jaar gratis lid zou worden van Vereniging Eigen Huis. Dat wilde ik niet, maar het was automatisch gegaan. Het was niet vermeld dat na dit gratis jaar het lidmaatschap automatisch wordt verlengd en dat ik ervoor moet betalen. Ik heb het lidmaatschap telefonisch opgezegd na ontvangst van een onverwachte factuur. De telefonist zei dat ik de factuur niet hoefde te betalen.
Nu kreeg ik echter een nieuwe factuur voor het lidmaatschap. Het lijkt alsof het lidmaatschap maar gewoon doorloopt.

De oplossing

Opzegging van het lidmaatschap en geen contributie hoeven te betalen.

4 reacties

  1. Auteur
    Vereniging Eigen Huis
    Datum
    Beste meneer/mevrouw Balak,

    Wat vervelend om te moeten horen dat u niet tevreden bent over het verloop rondom uw lidmaatschap.

    Wij nemen uw klacht actief in behandeling. Een van onze klachtenservicemedewerkers neemt binnen 5 werkdagen contact met u op om de situatie te bespreken. Uiteraard gaan wij na wat wij voor u kunnen betekenen en hoe wij uw klacht naar tevredenheid kunnen oplossen.
    De communicatie tussen u en de klachtenservice zal verder telefonisch of per e-mail verlopen.

    Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Vereniging Eigen Huis


    Klachtenservice
  2. Auteur
    B
    Datum
    Ik heb nog geen telefon of e-mail van de klachtenservice ontvangen.

    En waarom is mijn achternaam plotseling openbaar gemaakt door Vereniging Eigen Huis? Dat vind ik helemaal niet in orde.
  3. Auteur
    Vereniging Eigen Huis
    Datum
    Beste meneer Balak,

    Als reactie op uw klacht op Klachtenkompas.nl heb ik u zojuist een email gestuurd.

    Met vriendelijke groet,
    Brenda Velu

    Klachtenservice
    Vereniging Eigen Huis
  4. Auteur
    B
    Datum
    Het lidmaatschap was per direct opgezegd en ik hoef niks te betalen. Goede oplossing, dus.

    Ik vind het nog steeds dat het "gratis" lidmaatschap was misleidend. Ik hoop dat ze dit nu beter regelen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
B
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Vereniging Eigen Huis?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen