Klacht Vereniging Eigen Huis: Gebrek niet opgemerkt bij bouwkundige keuring

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 531452
Gebruiker
M.N. Schonk
Datum
2 reacties

Details

De klacht

VEH heeft een bouwkundige keuring laten uitvoeren in mijn aan te kopen woning. Nadat ik de sleutel heb ontvangen bleek er echter een lekkage te zijn van de wc boven in de kast beneden. Deze is niet opgemerkt door de keurder, terwijl er wel leksporen te zien zijn langs de afvoerpijp, de kast vochtig is en er na het doortrekken ook vocht glinstert op de pijp. De keurder stelt zich echter op het standpunt dat de lekkage er vóór de keuring en ná de keuring wel is, maar tijdens de keuring er niet was en hij dit daarom niet heeft hoeven melden. Hierdoor ben ik geconfronteerd met reparatiekosten die ik op basis van de uitlatingen van de keurder niet had hoeven verwachten en in de koopprijs had kunnen laten meewegen als de keurder dit had gemeld. VEH geeft echter niet thuis.

De oplossing

Ik wil dat de keurder de schade vergoedt, zijnde de kosten die ik heb moeten maken om de lekkage te repareren.

2 reacties

  1. Auteur
    M.N. Schonk
    Datum
    Helaas heeft VEH nog niet gereageerd..
  2. Auteur
    Vereniging Eigen Huis
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste,

    Onze excuses voor de verlate reactie op deze site.

    Wij hebben u al uitgebreid beantwoord in ons onderlinge contact voorafgaand aan uw melding op deze site. Via deze weg is er geen nieuwe/aanvullende informatie gekomen. Wij hebben dan ook geen reden om van ons eerdere standpunt af te wijken. Voor de inhoudelijke reactie verwijzen wij naar onze onderlinge correspondentie.

    Wij begrijpen dat uw onvrede blijft, maar rekenen erop u hiermee volledig te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Klachtenservice Vereniging Eigen Huis

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M.N. Schonk
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is onterecht, geheel geen oplossing geboden.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Vereniging Eigen Huis?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen