Klacht Vereniging Eigen Huis: Geen enkele steun door Vereniging Eigen Huis bij zonnepanelen project Gutami Solar B.V.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 531324
Gebruiker
ROB 1583053797
Datum
1 reactie

Details

De klacht

project zonnepanelen via Vereniging Eigen Huis aangekocht bij leverancier Gutami Solar B.V. Uit foto's van de meterkast bleek dat de installatie (uit 1989 en vernieuwd in 2005) geheel vervangen moest worden. Gebruikte installatieautomaten en aardlekschakelaars voldeden niet aan de huidige eisen. Het zal zo zijn geweest. Kosten E 900 extra. Zonnepanelen installatie gemonteerd door zzp'er uit Utrecht met twee legger uit Quatamala die alleen Spaans spraken. Leggers hadden een ander legplan dan de bedoeling. Na veel gepraat, geschreeuw en protest i.p.v. twee rijen van vijf panelen kunnen wijzigen (ivm schaduw op het dak) in vier-een-vier-een legplan. Resultaat dat losse panelen niet onder de andere panelen liggen maar 10 cm verschoven. Klacht bij bedrijf: geen reactie. Klacht bij VEH werd opgepakt door contact te leggen met bedrijf. Resultaat: voor E 400 excl btw kon het aangepast worden. Daarna is de klacht gesloten door VEH. Nooit meer een project via VEH. Je denkt dat je ondersteunt wordt, maar daar is niets van gebleken. Nemen geen stelling in tegen leverancier en doen alles af met het antwoord van de leverancier.

De oplossing

Stelling nemen tegen leverancier en niet alleen met ja en amen je klachten aanhoren en het antwoord van de leverancier doorspelen. Dat kan ik ook wel. Klacht kostenloos oplossen

1 reactie

  1. Auteur
    Vereniging Eigen Huis
    Datum
    Beste meneer Schrok,

    Ik heb uw klacht heropend en u hierover een e-mail gestuurd. Zodra ik een reactie heb ontvangen, kom ik er via e-mail of telefonisch contact bij u op terug.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
ROB 1583053797
Datum
Uiteindelijke oplossing
Kennelijk is niet meer mogelijk dan alleen aanhoren klacht.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Vereniging Eigen Huis?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen