Klacht Vereniging Eigen Huis: Grote problemen met levering en montage zonnepanelen door VEH

G.A.J. van Geffen

Vanaf 8/2018 meer dan 20 problemen/klachten over installatie zonnepanelen door de Vereniging Eigen Huis (VEH).
1. VEH beloofd: installatie door iinstallateurs en eigen monteurs. Is onjuist, zijn ingehuurde amateurs, geen eigen monteurs, niet opgeleid voor montage zonnepanelen, zeggen de mannen zelf !!
2. VEH beloofd: vakkundige montage: Onjuist want onderdelen hangen nu nog aan draadjes in meterkast, monteurs gebruiken ongevraagd gereedschap van bewoner, laten dossier andere klanten achter, plaatsen zonnepanelen tegen ramen, staan in dakgoot, laten bouten en moeren in gazon achter, laten gereedschap achter enz enz
3. VEH beloofd schouwing: dakdekkers zeggen verkeerde schouwing uitgevoerd, dit is totaal verkeerd wat we doen maar moet van VEH, we mogen niet stoppen. Solar NRG bevestigde dit later.
4. VEH beloofd vakkundigheid: De ”Monteurs” zijn 4 amateurs en ZZP met vriendjes en neefjes die 2 dagen bezig zijn met 12 panelen en nog in tijdnood komen, 0,5 dag is eigenlijk genoeg.
5. VEH beloofd: onafhankelijke organisatie voert kwaliteitscontroles uit: gebeurd niet was zeker hier zeker wel noodzakelijk.
6. VEH beloofd zekerheid: Leverancier: Solar NRG is niet aangesloten bij geschillencommissie, geen norm van VEH, hoe is dit mogelijk?
7. VEH beloofd: belangenbehartiging dus zekerheid en betrouwbaarheid maar neemt geen verantwoordelijk, lost problemen niet op, is alleen belangenbehartiger voor leverancier.
Conclusie: de VEH is er niet meer voor haar leden, de leden zijn er om de VEH en haar leveranciers in stand te houden!
Advies: geen zonnepanelen aanschaffen via VEH en Solar NRG die niet professioneel zijn en niet klantgericht werken.

Oplossing van problemen

G.A.J. van Geffen
    Ik verwacht een reactie van de VEH
    G.A.J. van Geffen
    Tot op heden geen reactie ontvangen van VEH!
    G.A.J. van Geffen
    Er is na excuses van de VEH eindelijk een afspraak mogelijk met de VEH, ben benieuwd!
    Eindelijk een afspraak gehad met de VEH, nu nog daden en voortgang na 6 maanden
    G.A.J. van Geffen
    Nog geen tussenbericht ontvangen!
    G.A.J. van Geffen
    We zijn inmiddels 7 maanden verder!
    Vereniging Eigen Huis
    Beste meneer,

Uw bericht stuur ik door naar mijn collega. Ik verzoek u zo spoedig mogelijk van een reactie te voorzien.

Klachtenservice
    Vereniging Eigen Huis
    G.A.J. van Geffen
    Bemiddeling is aangekondigd door de VEH!
    G.A.J. van Geffen
    Bemiddelingsgesprek is gevoerd door VEH echter resultaat nog niet bekend.
    We schrijven nu maart 2019!
    G.A.J. van Geffen
    De tijd gaat voort en nog steeds radiostilte maar de tijd lost het probleem niet op, in tegendeel!.
    G.A.J. van Geffen
    De toezegging van de Vereniging Eigen Huis heeft helaas nog niet geleid tot een concreet voorstel, de radiostilte blijft dus in stand.
    G.A.J. van Geffen
    Actueel, schriftelijk excuus van de Vereniging Eigen Huis ontvangen voor de vertraging!
    Toegezegd is dat voor 1 april een voorstel volgt.

G.A.J. van Geffen
De klacht is nog steeds niet verholpen ondanks toezegging van de Vereniging Eigen Huis om dit voor 1 april 2019 te doen. Bovendien is de betreffende contactpersoon nu niet meer in dienst. Het is onbegrijpelijk deze gang van zaken.

Ook een klacht indienen over Vereniging Eigen Huis?