Klacht Vereniging Eigen Huis: Oneindige stroom reclame, bizarre werkwijze.

Toiletjuffrouw

Wij hebben inmiddels 9 (!) maal een 'uniek' aanbod voor zonnepanelen ontvangen, in minder dan vier jaar tijd. Wij zijn geen lid van VEH, wij hebben wél (zeer bewust) een nee-nee sticker. Het gaat niet (zoals ik lees als reactie op dezelfde klacht) om eenmalige aanbiedingen, en gaat straal door met ons lastig vallen. VEH lijkt zichzelf boven wet- en regelgeving te willen plaatsen en is ironisch genoeg milieuvervuilend.

VEH moet hun reclamebeleid gelijk stellen aan wet- en regelgeving, en niet langer ons en andere huizenbezitters lastig vallen. Een retour-afzender op grote schaal is een laatste alternatief, om VEH zelf met de administratie op te zadelen.

Vereniging Eigen Huis
    Beste meneer/mevrouw [tekst verwijderd door moderator i.v.m. privacy], daar u geen lid bent van Vereniging Eigen Huis zijn uw adresgegevens niet opgenomen in één van onze bestanden. Soms willen wij ook niet-leden informeren over onze diensten en maken dan gebruik van een ingekocht adressenbestand. Dit bestand (dat reeds getoetst is aan het Postfilter) wordt dan eenmalig gebruikt voor het verzenden van een mailing. Dat is ook in uw geval gebeurd. Omdat uw adres niet is opgenomen in het Postfilter heeft u als niet-lid een mailing van Vereniging Eigen Huis ontvangen.
    Naar aanleiding van uw verzoek zullen wij uw adresgegevens met ingang van heden opnemen in een eigen bestand om er zoveel mogelijk voor te zorgen dat u geen direct marketing van Vereniging Eigen Huis meer ontvangt. De registratie geschiedt voor een periode van vijf jaar.
    Wij geven u in overweging om ook via het Postfilter te laten registreren dat u van ons geen direct marketing meer wenst te ontvangen. Dit is de meest zekere wijze om ervoor te zorgen dat u in de toekomst geen ongewenste reclame van ons (en van eventuele andere organisaties en/of sectoren die u daar laat registreren) meer ontvangt. De registratie in het Postfilter heeft u geheel in eigen hand en kunt u te zijner tijd ook herbevestigen. Meer informatie vindt u op www.postfilter.nl. Excuses voor het ongemak en hartelijk dank dat u de tijd en moeite heeft genomen dit aan ons door te geven. Met vriendelijke groet, Heidy Klachtenservice | Vereniging Eigen Huis

Toiletjuffrouw
VEH heeft een copy-paste gedaan van eerdere reacties. Reacties waarin ik in mijn klacht al op reageer (hint: iets met eenmalig versus negenmalig).

Ook een klacht indienen over Vereniging Eigen Huis?