Opgelost door Vereniging Eigen Huis: Ongewenste post

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 60186
Gebruiker
N.A. de Beer
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik krijg herhaaldelijk post van de Vereniging Eigen Huis die als volt geadresseerd is: aan de bewoners van (mijn adres).

Ik wens die post niet meer te ontvangen.

De oplossing

Ik wens deze post niet meer te ontvangen

4 reacties

  1. Auteur
    Vereniging Eigen Huis
    Datum
    Er is cotnact opgenomen met meneer de Beer. Er is intern doorgegeven dat meneer geen post meer wil ontvangen.
  2. Auteur
    N.A. de Beer
    Datum
    Ik heb wel een reactie gekregen met informatie over postfilter. Ik zal die informatie zekere gebruiken. Een onderdeel van mijn klacht is dat de bedrijven (in dit geval Eigen Huis) de Ja-Nee sticker omzeilt door als adressering te gebruiken "aan de bewoners van" (en dan mijn adres). Formeel is volgens mij dan aan de vereiste voldaan dat het om geadresseerde post gaat maar in feit is dit natuurlijk een truc. Ik weet niet of Postfilter dit probleem oplost.
  3. Auteur
    Vereniging Eigen Huis
    Datum
    Er is werderom contact opgenomen met dhr. de Beer om de klacht te bespreken.
  4. Auteur
    N.A. de Beer
    Datum
    Er is mij weer uitgelegd wat het beleid van Eigen Huis is en men zou mijn klacht intern doorspelen. Er wordt in ieder geval vrij snel contact opgenomen. Inhoudelijk blijven we van mening verschillen over de wijze van adressering die m.i. in strijd is met het principe van de Ja/Nee-sticker, terwijl dit formeel dus wel mag.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
N.A. de Beer
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Vereniging Eigen Huis?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen