Opgelost door Vereniging Eigen Huis: Opzeggen “gratis” lidmaatschap

Mr.Q

Via energieveiling Eigen Huis werd ik gratis voor een jaar lid van Eigen Huis. Een lidmaatschap waar ik echt niets aan heb. Op zaterdag voor Pinksteren krijg ik bericht dat ik 27 E moet overmaken omdat mijn lidmaatschap een jaar verlengd is!

Ik wil dit lidmaatschap beeindigd zien per 30 juni 2016 of vanaf 2 maanden na nu, en niet pas over 13,5 maanden. Dit lijkt toch nergens op.

Beste meneer/mevrouw Quax,

Wat vervelend om te moeten horen dat u niet tevreden bent over de opzegtermijn van uw lidmaatschap.

Wij nemen uw klacht actief in behandeling. Een van onze klachtenservicemedewerkers neemt binnen 5 werkdagen contact met u op om de situatie te bespreken. Uiteraard gaan wij na wat wij voor u kunnen betekenen en hoe wij uw klacht naar tevredenheid kunnen oplossen.
    De communicatie tussen u en de klachtenservice zal verder telefonisch of per e-mail verlopen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Klachtenservice
    Mr.Q
    Ik wordt binnen 5 werkdagen teruggebeld door de klachtenservice.
    Ben benieuwd.

Groeten, Q
    Mr.Q
    Vandaag zijn we gebeld door Eigen Huis.
    Blijkbaar wordt je automatisch lid (jaja, de kleine lettertjes in een bijlage die niemand leest) voor een volgend jaar en of je dus even 27 euro wil betalen.
    Ik dacht dat je per maand kon opzeggen, of is dit niet zo?
    Dus er is nog geen oplossing.

Groeten, Q
    Beste meneer/mevrouw Quax,

Naar aanleiding van het telefonisch contact op 18 mei hebben wij uw bezwaar nogmaals in overweging genomen.
    Omdat u heeft aangegeven geen gebruik van onze diensten wenst te maken en wij niet willen verplichten tot een betaald lidmaatschap komt dit te vervallen.

Het lidmaatschap is per direct beëindigd en de contributie komt daarmee te vervallen.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Klachtenservice
    Mr.Q
    In het eerste gesprek hielden ze vast aan hun "kleine lettertjes" (op hun site).
    In een tweede gesprek zijn we er uiteindelijk uit gekomen.
    Contract per direct opgezegd en geen kosten meer. Greetz,Q

Mr.Q

Ook een klacht indienen over Vereniging Eigen Huis?