Opgelost door Vereniging Eigen Huis: Stilzwijgend verlengen met een jaar is niet van deze tijd
Details
Klacht
Vorig jaar heb ik via de ING spaarpunten een gratis jaar abonnement afgesloten. Vorige maand kreeg ik een melding dat mijn abonnement met een jaar verlengt is (uiteraard werd dit gemeld net na het opzeg termijn van 1 maand). Dit kwam als donderslag bij heldere hemel.De automatische verlengen staat vermeld in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarde (aldus VEH, ik heb ze niet gezien). In geen één email wordt hierover gerept. Totaal niet informerend dus.
Uiteraard heb ik nog contact gezocht met VEH en die gaven aan dat zij een stichting zijn en dus jaar abonnement mogen verlengen met een heel jaar.
Ik vind dit echt niet kunnen. Ik kan nergens terug vinden in de correspondentie dat mijn contract zou worden verlengd na het gratis jaar, of dat ik dat had moeten voorkomen door een maand van tevoren mijn abonnement op te zeggen. De servicedesk geeft aan dat ik hier akkoord mee ben gegaan bij het afsluiten van het jaarabonnement via de ING spaarpunten, maar ik kan deze voorwaarden nergens terugvinden. Dit is dus gewoon stilzwijgend verlengen, en volgens de wet mag dat helemaal niet.
Beste VEH, ik vind dit helemaal niet meer van deze tijd. Jullie zijn doelbewust mensen om de tuin te leiden. Terwijl jullie er juist moeten zijn voor de consumenten. Behalve dan als het jullie eigen portemonnee betreft.
Gewenste oplossing
Ik wil dat mijn abonnement gewoon wordt opgezegd.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.