Klacht Vereniging Eigen Huis: Via ING rentepunten betalend lidmaatschap opgedrongen van Vereniging Eigen Huis

Elina B.

In mei 2019 ben ik via ING rentepunten voor 12 maanden lid geworden van Vereniging Eigen Huis (VEH). In de voorwaarden stond duidelijk vermeld dat het een lidmaatschap voor 12 maanden is en dat het lidmaatschap automatisch stopt. Zie hieronder:

"Voorwaarden lidmaatschap:
Dit aanbod geldt alleen voor nieuwe leden. Ben je al lid van Vereniging Eigen Huis, dan is het niet mogelijk om gebruik te maken van dit aanbod.
Het lidmaatschap is 1 jaar geldig (12 maanden) en loopt automatisch af.
Het is alleen mogelijk om een lidmaatschap op je eigen naam af te sluiten. Het lidmaatschap kun je niet overdragen of cadeau doen.
ING geeft je gegevens (inclusief telefoonnummer) door aan Vereniging Eigen Huis voor het aanmelden als lid.".

In mei 2020 kreeg ik ineens een brief van VEH met een rekening en de mededeling dat mijn lidmaatschap voor een jaar zou zijn verlengd.

Na protest hiertegen per e-mail heeft VEH mij bericht:

"ING rentepunten
Het is bij ons bekent dat er een foutieve brief is gestuurd naar leden die lid zijn geworden via de ING rente punten zo als u. Uw lidmaatschap zal automatisch komen te vervallen, dit zal zijn op 31 mei 2020. U kunt de toe gestuurde factuur ook als niet verzonden beschouwen. Onze excuses voor het ongemak.".

Kennelijk probeert VEH op deze oneerlijke en agressieve manier aan nieuwe betalende leden te komen.

Mijn probleem is inmiddels opgelost dankzij mijn protestmail.

Ook een klacht indienen over Vereniging Eigen Huis?