Klacht Verhuurt Beter: Misleidende woning met vergeten te melden extra kosten

Edmee7

Ivm snelle verhuizing, betaald account aangemaakt bij verhuurtbeter. Zo werd me een mooie woning die op de website voor 650 euro aangeboden stond. Mailcontact verliep echter erg onprofessioneel en lomp, soms zelfs verkeerde informatie gevraagd die andere toekomstige huurders aangingen.

Hoe dan ook besloten het pand te bezichtigen. Vervolgens werd erg vaag gedaan over de huurprijs,enkele weken na meerdere malen vragen om snelle reactie, werd me verteld dat de huurprijs hoger was dan 650 euro (terwijl reeds huurverhoging al was toegepast in augustus) .Hierna gevraagd hoe het zat met gas water licht, omdat op de website 131 euro stookkosten vermeld stonden. Hier werd hier niet op gereageerd en na doorvragen werd uitgelegd dat een externe organisatie contact met me zou opnemen betreft deze kosten. Dit zou niet via de verhuurder geregeld zijn en ik moest gas water en licht apart met een leverancier afsluiten. ( omdat op de website ook een andere huurprijs stond dan de later gegeven werkelijke prijs, aangenomen dat de 131 stookkosten gebaseerd op een gezin van 6 kwam te vervallen)

Ondanks de verhoogde huurprijs toch deze woning gekozen ivm tijdsnood. Echter verschilde de woning enorm met wat er tijdens de bezichtiging te zien was. ( muur vol schimmel, muren met gaten, kapotte toilet, afvoer verstopt etc. tot heden grotendeels niet opgelost.) Er werd onvriendelijk gereageerd toen ik mijn ontevredenheid uitsprak, ik op deze woning gerekend en hiervoor een andere woning bij een andere organisatie laten schieten. Begrip was ver te zoeken.

7 dagen na het tekenen kwam een bericht dat er 131( stookkosten) die na veel bellen en mailen 60 euro werd (omdat ik er maar alleen woon) vergeten was te vermelden in het contract en of ik even een nieuw contract kon tekenen. Dat ik stookkosten moest betalen zou blijkbaar in een van de kopjes in het contract a 42 pagina's staan. Had ik maar beter moeten opletten. Na 2x nalezen stond dat vermeld tussen andere servicekosten in en lijkt dit te behoren tot de ander genoemde servicekosten. Echter is dit bedrag nooit vermeld zelfs niet na navragen telefonisch, per mail of in het contract. Alleen de kale huurprijs en de servicekosten. Ondertussen oprechte excuses aangeboden vanuit hun kant, maar uiteindelijk was het dan mijn fout dat ik deze ellende heb en dien ik nu 60 euro op te hoesten boven op mijn kale huurprijs, servicekosten en reeds afgesloten gas water en licht abonnement die me verwezen werd door verhuurtbeter.

Een compensatie voor de geleden schade. En of het vergoeden of kwijtschelden van de extra kosten.

Wij vinden dat Verhuurt Beter hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Verhuurt Beter?