Opgelost door Verisure - Securitas Direct: Valse voorlichting, slechte communicatie, niet nakomen van verplichtingen

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 50227
Gebruiker
EK
Datum
2 reacties

Details

De klacht

In maart 2012 kocht ik bij Securitas een alarminstallatie. Verplicht moest ik daarbij een abonnement op de meldkamer nemen. Na opzegging zou ik over de alarminstallatie kunnen beschikken, eventueel met melding op mijn mobiel.
Eind november 2013 zegde ik de meldkamer op per email. Er kwam geen reactie, ook niet na meerdere reminders per mail. Op 22/1 heb ik gebeld, de mail werd gevonden, en keurig werd mijn contract per 1 februari 2014 beëindigd. Echter: onmiddellijk bleek ik per 22/1 (terwijl mijn contract nog gewoon doorliep) niet meer bij My Pages te kunnen (dus: mijn alarminstallatie niet meer te kunnen beheren), de code werkte niet meer en ook mijn alarmsleutel bleek onbruikbaar. Klachten per mail en per telefoon leverde geen resultaat op of bleven onbeantwoord.
Kortom: er is sprake van niet nakomen van verplichtingen in de contractperiode, valse voorlichting over het aangekochte product en minachting voor de klant door simpelweg mails te negeren.

De oplossing

Compensatie voor niet nagekomen verplichtingen in de contractperiode, toegang tot My Pages waardoor mijn alarminstallatie bruikbaar blijft.

2 reacties

  1. Auteur
    Verisure
    Datum
    Geachte heer Koster,Naar aanleiding van uw bericht kunnen wij u het volgende antwoorden. U bent geen klant bij Securitas. Naar aanleiding van uw verhaal denk ik dat u wellicht klant bent bij Securitas Direct, bijna dezelfde naam maar een compleet ander bedrijf. Voor de contactgegevens van Securitas Direct verwijs ik u graag door naar: http://www.securitas-direct.nl/Wij zullen klachtenkompas.nl vragen deze klacht van onze bedrijfspagina te verwijderen.Veel succes gewenst met de afhandeling van uw klacht bij Securitas Direct. Met vriendelijke groet,
    Securitas Customer Care
  2. Auteur
    EK
    Datum
    U heeft gelijk! Ik had onder 'bedrijven' de nieuwe naam van deze onderneming ingevuld, 'Verisure', maar kon toen op 'Securitas' klikken, en dat heb ik toen gedaan. Excuus!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
EK
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Verisure - Securitas Direct?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen