Klacht Verisure - Securitas Direct: Verisure verkoopt onder valse voorwenselen

# 195991
Hanshaaften

Zoals hier al meer klachten te lezen zijn en ook op vele andere klachten websites:
Verisure belooft van alles tijdens een gesprek met een vertegenwoordiger en ook via email met Verisure/Securitas zelf, echter, zodra je van het peperdure meldkamerabonnement af wil heb je gewoon pech en blijkt dat je een zeer duur alarmsysteem aangeschaft hebt waarmee je, na opzegging meldkamerabonnement niets meer aan hebt.
Dit is niet verteld bij aanschaf, sterker nog, ook zonder Ethernetverbinding zou alles blijven werken, dit blijkt sinds korte tijd ook ineens niet meer zo te zijn en dien je nu ineens SMS'en aan te schaffen. Dit is belachelijk natuurlijk. Duidelijk is dat Verisure enkel bezig is om abonnementen af te sluiten.Een goedkoop excuus wat ik hierboven lees: Onze excuses dat de vertegenwoordiger dit niet gezegd heeft slaat natuurlijk absoluut nergens op.
Ik zal zsm hier alle teksten van de mailwisselingen en alle klachten die ik gedaan heb plaatsen. IEDEREEN IS GEWAARSCHUWD !

-Technische storingen verhelpen.
-Antwoorden op klachten via jullie website. ( en niet standaard tekst bedankt! Wij antwoorden u zo spoedig mogelijk, want duidelijk is dat jullie dat niet doen!
-Het Systeem werkbaar laten via MyPages en de App zodat het ook werkt zonder duur meldkamerabonnement.
-Goede maar vooral eerlijke informatie geven voordat jullie contracten laten tekenen.
-Geen peperdure systemen verkopen ( klant is dan eigenaar van een roerend goed waar hij/zij niks meer aan heeft als meldkamer opgezegd wordt).
-De klant bepaald hoe hij zijn systeem wil gebruiken, niet Verisure! want de klant is rechtmatig eigenaar en niet Verisure.

Hanshaaften
    Ook problemen met Ethernetverbinuing met Vbox is schering en inslag bij ons. De PC's op het modem aangesloten werken wel op internet (ethernet) alleen de Vbox niet.
    1 van de systemen bij ons is nu 6 maanden oud en heeft nu ineens een lege batterij van een bedieningspaneel terwijl bij normaal gebruik volgens zeggen en website van Verisure deze 5 jaar mee moet gaan? Kunt enkel met Creditcard betalen! Niet van deze tijd.
    Al met al heel erg slecht en na 4 weken nog geen oplossingen van Verisure
    Geachte heer Haaften,

Ik zal u per email een antwoord sturen.
    Ik heb namelijk van mijn collega uw klachtenmails gekregen.

Wat betreft de lage batterijspanning, dit kunnen wij natuurlijk niet garanderen. Indien één van de batterijtjes een fout heeft, kan het voor komen dat deze sneller leeg zijn.

Wij werken aan nieuwe betaaldmethodes voor onze webshop. Deze zullen zsm beschikbaar zijn voor alle klanten.

mvg

Hanshaaften
    Dan 1 vraag: Is het geen verplichting voor jullie om door de vertegenwoordiger eerlijk en duidelijk, voordat er een contract getekend wordt, aan te geven dat het systeem waardeloos is zonder meldkamer-contract en dat je ook geen enkele instelling in een duur betaald systeem meer kunt doen zoals gebruikers aanmaken, andere zaken wijzigen etc.? Dus de klant vooraf de keuze geven of ze met deze wetenschap nog wel een Verisure systeem willen?
    Onderstaand onbevredigend antwoord op 29-11 ontvangen van Verisure:
    Het klopt inderdaad dat wij aan alle medewerkers vragen om de klanten duidelijk en correct te informeren.Onze excuses indien dit niet gebeurd is.Ik kan u spijtig genoeg niet verder helpen.
    Mag ik u vriendelijk vragen waarom u uw abonnement wenst op te zeggen ? Wij willen al het mogelijke doen om onze klanten tevreden te houden en misschien kunnen we tot een oplossing komen.
    Anne
    Belachelijk, enkel excuses en geen oplossing!
    Hanshaaften
    1 december met spoed een monteur gevraagd. Tot op vandaag wederom geen enkele reactie van verisure en geen monteur geweest!
    LS,
    Inmiddels weer 5 dagen verder, geen monteur geweest, geen antwoord op mijn mail, helemaal niets.

Service? Is dit de manier om klanten tevreden te houden en tot een oplossing te komen?
    Gr
    Hans
    Geachte,
    Ik ga de monteur contacteren, alvast onze excuses.
    mvg
    Hanshaaften
    Jammer dat pas na 6 dagen een reactie komt. Via antwoord op mail komt geen enkele reactie, blijkbaar alleen op klachtenkompas.
    Zeer slecht!
    Hanshaaften
    Verisure doet zich er gewoon vanaf door te zeggen dat het ze spijt dat hun medewerkers valse en onvolledige informatie verstrekken.
    Al met al stikt het van de klachten over Verisure en over het plegen van strafbare feiten ( onder valse voorwendselen goederen verkopen welke als rechtmatige eigenaar waardeloos zijn geworden omdat je van een duur meldkamer abonnement af wilt). Dit in tegenstelling tot wat de vertegenwoordigers van verisure zeggen: Natuurlijk kunt u van alle mogelijkheden zoals de App en de Instellingen via MyPages gebruik maken indien u het abonnement enkel voor de meldkamer opzegd!
    Ik roep iedereen met hetzelfde probleem op zich te melden zodat we collectief aangifte kunnen doen en collectief naar instantie's als Radar/Opgelicht en Rechtsbijstand kunnen gaan om een einde te maken aan deze oplichters praktijken van Verisure. Temeer ook omdat alle antwoorden van een zekere Anne standaard voor iedereen hetzelfde zijn en er inhoudelijk nergens op gereageerd wordt.
    Hanshaaften
    I.v.m. een niet meer werkend alarmsysteem thuis vorige week met spoed een monteur gevraagd. Deze klacht ivm een defect alarmsysteem ( batterijen binnen 7 dagen leeg en wederom geen ethernet-verbinding terwijl alle andere aangesloten computers wel op ethernet werken), dus alarm niet meer op afstand en nu ook niet meer met bedieningspaneel in- of uit te schakelen en dus het systeem niet meer werkt, na een week nog steeds geen monteur geweest. Tevens telefonisch en schriftelijk via de website, een herinnering (met spoed) doorgegeven, maar geen enkele reactie meer van Verisure.
    Hanshaaften
    Het wordt steeds gekker bij Verisure!!
    Ons alarmsysteem wegens ondeugdelijke apparatuur niet meer te gebruiken, al sinds 7 december een monteur met spoed beloofd door Verisure, nu 19 december krijgen wij doodleuk te horen dat ze pas 28 december een monteur gaan sturen! Hoe is dit mogelijk! Wel betalen en geen alarmsysteem vanwege ondeugdelijke apparatuur. Overigens krijg ik zojuist ineens een mail van verisure ( nu weer uit Belgie) met de tekst dat ze mijn klankgegevens niet kunnen vinden. Ook zou het voor verisure wenselijk zijn de klantgegevens deugdelijk bij te houden en niet na weken zo'n belachelijke mail sturen.
    Al met al zullen wij alle betalingen van Verisure terugstorten op onze rekening zolang de inmiddels vele en vele problemen niet zijn opgelost en gecommuniceerd wordt! Wat communicatie is ernstig beneden peil bij Verisure!!
    Zie hieronder:

Geachte klant,
    Hierbij bevestig ik goede ontvangst van uw e-mail, maar tot mijn spijt kan ik uw gegevens niet terugvinden in ons klantenbestand.Momenteel beschik ik niet over voldoende informatie om uw dossier te raadplegen.
    Kan u mij daarom uw installatie- of klantennummer doorgeven aub?
    Indien u dit niet bij de hand heeft, is uw volledige naam en uw adres (straat, huisnummer, postcode en plaats) voldoende.Alvast bedankt
    Met vriendelijke groeten, Cordialement, Best regards,
    ClémentCustomer Care
    Verisure
    Beste heer van Haaften, het spijt mij oprecht dat er zoveel miscommunicatie is ontstaan. Ik ben blij dat de hele situatie is opgelost. Ik wens u een prettige dag. Met vriendelijke groeten,

Ook een klacht indienen over Verisure - Securitas Direct?