Klacht Verkeersschool Peter Brugge: geen praktijkexamen, geen restitutie

m

Bij Verkeersschool Peter Brugge een pakket C gekocht voor 25 lessen en examen. De 25 lessen (en nog 20 ) zijn afgenomen.Gestopt met lessen omdat eerst theorie gehaald moet worden.Aangeven dat na augustus 2014 niet meer in Barendrecht gelest kon worden.Verzoek om restitutie van het examengeld of bedrag over te dragen aan andere rijschool of leerling. Niet gehonoreerd. Kan nu praktijkexamen doen.Verzoek: dhr Brugge vraagt het examen aan of hij maakt het geld over naar de huidige rijschool. Enige optie: lessen nemen en dhr Brugge bepaalt wanneer examen aangevraagd wordt.Antwoord via Bovag: Dhr Brugge geeft aan dat hij thans niet meer bereid is u enig voorstel met betrekking tot de oplossing te doen.Hij blijft zich beroepen op art2 lid2 dat alleen in het geval van een dringende reden de verplichting bestaat de examenkosten te restitueren.Op herhaalde verzoek tot aanvraag examen wordt niet ingegaan.Verplichte lessen en exclusieve recht tot aanvraag examen staan niet in voorwaarden.

Steeds verwezen naar artikel 2 lid 2 van de Algemene Voorwaarden Bovag Rijscholen en gesproken over contractbreuk.Echter: ik heb betaald voor te leveren diensten. Ik heb lessen afgenomen en daarmee aan mijn verplichtingen voldaan. Ik wil nu examen doen zonder verplicht te worden extra lessen af te nemen. Dit examen staat als volgt omschreven op de website van de rijschool: “B” prakt.examen : € 247,- ( Incl.huur lesauto,eig.verkl.verz.,admin".De te leveren dienst is dus het aanvragen ( administratieve gedeelte) van het examen en het verhuren van de auto. Er is nergens vastgelegd dat een instructeur dit exclusief bepaalt.
Oplossing: geld overmaken naar andere rijschool of examen aanvragen.
Ik heb nu betaald voor een dienst zonder dat er een tegenprestatie geleverd wordt.Bij overdracht/restitutie geld is en hoeft niets gedaan te worden en het slagingspercentage van de rijschool wordt niet beïnvloed.

Verkeersschool Peter Brugge is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

m
    Reactie(deelcitaat) van Peter Brugge:“Ikzelf ga nu niet meer in op enige communicatie met u …mocht het u nog steeds niet willen begrijpen dan zal ik mijn advocaat vragen om contact met u op te nemen.”.Waarom geweigerd wordt examen aan te vragen terwijl er een objectieve beoordeling (tussentijdse toets van het CBR en een beoordeling van een ervaren rijinstructeur) overlegd kan worden is mij niet duidelijk.Verplichte lessen en exclusieve recht tot aanvraag examen staan niet in de voorwaarden

m

Ook een klacht indienen over Verkeersschool Peter Brugge?