Opgelost door Verrassingstickets.nl: Vervolg Geen driedaagse stedentrip maar slechts anderhalve dag en voor veel te veel geld

content Opgelost
M. Abeln

Vervolg op eerder gemelde klacht:
Vanwege het feit dat ik niets meer heb vernomen heb ik zelf nog een formele klacht bij verrassingstikets.nl ingediend:

Helaas heb ik weer geen enkele reactie van u ontvangen. Uw stilzwijgen levert steeds meer onvrede op. Ik wil u graag wijzen op de EU-wetgeving voor consumentenbescherming en dan in het bijzonder op de volgende punten:

De EU-wetgeving voor consumentenbescherming garandeert dat iedere consument recht heeft op een eerlijke behandeling, of hij goederen en diensten nu online of offline koopt.

Een van de belangrijkste consumentenrechten is:
Any company advertising, selling products or supplying services in the EU must give you information which is accurate and detailed enough to allow you to make an informed choice.
This means information about product characteristics, price, payment and delivery conditions, the seller’s identity and contact details, as well as the duration of a contract and how to withdraw from it.
Contract terms used by traders must be fair and written in plain and clear language. Any points that aren’t clear will be interpreted in your favour and unfair terms won’t be legally binding.

In het Nederlands zegt men hierover nog het volgende: Een verkoper mag geen misleidende reclame maken waarin dingen gezegd worden die niet waar zijn. Als u de overeenkomst bent aangegaan op grond van misleidende informatie of reclame is er mogelijk sprake van dwaling. U kunt dan de overeenkomst vernietigen.

Op basis van mijn rechten als consument dien ik dan ook formeel een klacht in aangezien ik een arrangement bij u heb geboekt waarvan ik op voorhand te weinig accurate en gedetailleerde informatie had om een weloverwogen beslissing te kunnen nemen. U biedt online een driedaags arrangement aan en dit blijkt, pas na ontvangst van de boekingsbevestiging (waarna annuleren volgens uw voorwaarden niet meer mogelijk is), te gaan om een arrangement van zo'n anderhalve dag. Als ik dat had geweten dan had ik dit arrangement niet geboekt. Ik vind dat ik een overeenkomst met u ben aangegaan op grond van misleidende informatie en dat u dus in strijd handelt met het consumentenrecht.
Ik verzoek u mijn klacht op korte termijn in behandeling te nemen aangezien de geplande vertrekdatum steeds dichterbij komt.

Marlies

Ref nr boeking: 102092

Ongedaan maken overeenkomst en mijn geld (€ 420,-) terug.

Wij vinden dat Verrassingstickets.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

M. Abeln
Verrassingstickets biedt mij naar aanleiding van mijn laatste e-mail een coulancebedrag aan. Ik zal niet nog eens bij dit bedrijf boeken maar ik ga er voor nu mee akkoord.

Ook een klacht indienen over Verrassingstickets.nl?