Klacht Verrassingstickets.nl: Waarschuwing: niet boeken bij verrassingstickets.nl!!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 182941
Gebruiker
BobG13
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Voorkeursdata was niet beschikbaar. Krijg een behoorlijk dwingende mail terug om te kiezen voor vertrek vanaf Charleroi of anders een donderdag (terwijl wij liever op vrijdag wilden vertrekken). Ik doe een tegenvoorstel om in ieder geval vanaf een van de 3 Nederlandse luchthavens te vertrekken (inmiddels zag ik de bui al hangen). Wij wonen in Noord-Holland, geen grensgebied, en je verwacht dat er een beetje naar reisafstanden wordt gekeken. Zonder reactie op mijn tegenvoorstel krijg ik opeens snachts een boekingsbevestiging voor een reis met vertrek om 06:30 vanaf Weeze op voorkeursdatum. Voor ons 4 uur extra reistijd, 170,- extra treinkosten plus 80,- overnachting in de buurt van Weeze, alleen om op vertrekluchthaven te komen. Het hotel ligt ook nog eens op 45 minuten van het centrum, terwijl zij op hun website maximaal 30 minuten garanderen. Heb voorgesteld om met een gedeeltelijke restitutie akkoord te gaan, gaan ze niet op in. Ga nu voor volledige restitutie via een advocaat.

De oplossing

Gezien ik tot nu toe alleen maar inhoudloze en standaardteksten heb terug gekregen waarmee zij of liegen of zichzelf indekken en ik eenzelfde soort reacties zonder oplossing ook zie bij andere gedupeerden in dit klachtenkompas, ben ik de hoop op een oplossing zonder juridische procedure verloren. Ik ga voor volledige restitutie van mijn geld. De reis waarmee ze mij hebben opgezadeld kan ik helaas sowieso niet maken gezien de hoge extra kosten.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Verrassingstickets.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

7 reacties

  1. Auteur
    Verrassingstickets.nl
    Datum
    Beste Bob de Geus,

    Hartelijk dank voor uw bericht en vervelend te horen dat u ontevreden bent over het voor u geboekte arrangement.

    Graag informeren wij u dat u altijd vertrekt vanuit een van de door u gekozen luchthavens. U heeft aangegeven onder meer te willen vertrekken uit de luchthaven Weeze. Hierop is uw reservering bevestigd op een van de door u gekozen voorkeursdata van vertrek uit de luchthaven Weeze. Indien u niet uit deze luchthaven had willen vertrekken dan had u een andere optie kunnen kiezen bij het maken van uw reservering.

    Bovendien heeft u als extra een gratis upgrade naar een 4-sterrenhotel met ontbijt ontvangen. Het is vervelend te horen dat u hiermee niet tevreden bent. Wij zullen u morgen (29 augustus) in de loop van de dag telefonisch contacteren om dit met u te bespreken om u eventueel alsnog tevreden te kunnen stellen.

    Met vriendelijke groet,

    Verrassingstickets.nl
  2. Auteur
    BobG13
    Datum
    Kan helaas maar 500 karakters typen in deze reactie. U komt er wederom niet op terug dat u niet reageerde op mijn tegenvoorstel en snachts direct een boekingsbevestiging stuurde die niet overeenkwam met dit tegenvoorstel. Super onbeschoft. En dat is zeker geen 'samen een alternatieve datum plannen' zoals in uw voorwaarden staat. En zo zijn er nog meer punten (zie oa bovenstaand) waar u helemaal nog niet op terug bent gekomen. Allemaal allang bij u bekend. Blij dat we morgen verder praten.
  3. Auteur
    BobG13
    Datum
    Verbaast me niets hoe dit telefoongesprek verliep. U zegt hierboven 'wij zullen dit met u bespreken om u eventueel alsnog tevreden te kunnen stellen'. U komt met 0,0 nieuwe voorstellen of antwoorden. De gratis upgrade naar een 4 sterren hotel met ontbijt was mij allang bekend, staat in de boeking en mail bij boeking. Dat heeft u alleen maar gedaan om tegen mijn tegenvoorstel in te kunnen gaan en alsnog iets op voorkeursdatum vanaf (voor u goedkoop) Weeze te boeken.
  4. Auteur
    BobG13
    Datum
    Verder lijkt u wederom niet te begrijpen dat u fout zit door niet op een tegenvoorstel van een klant te reageren en er een boeking doorheen te drukken die daar tegenin gaat. Verder nog een kleine greep uit de klantonvriendelijkheden uit uw e-mails die nog niet in bovenstaande berichten zijn genoemd: 1. Op mijn vraag om contactgegevens van uw manager, verwijst u naar Vakantieveilingen. Vakantieveilingen verwijst in hun voorwaarden (terecht) naar u.
  5. Auteur
    BobG13
    Datum
    2. U claimt dat boekingen onherroepelijk zijn. Dat haalt u uzelf op de hals als u niet reageert op een tegenvoorstel en iets heel anders boekt. 3. Over de klacht over vertrek vanaf Weeze, zegt u: 'Had u die maar niet moeten selecteren'. Te stomme reactie voor woorden en behoeft geen verdere uitleg lijkt me.
    Ik heb u zojuist wederom aangeboden om te annuleren en met 55,- minder restitutie akkoord te gaan. U weigert wederom.
  6. Auteur
    Verrassingstickets.nl
    Datum
    Beste Bob de Geus,

    Inmiddels is het na de nodige correspondentie gelukt om tot een oplossing te komen door nieuwe vluchten voor u te boeken met vertrek uit Amsterdam. U heeft aangegeven zich hierin te kunnen vinden.

    U heeft de kostprijs van EUR 65 per persoon daarvoor aan ons voldaan. Wij hebben u inmiddels een nieuwe boekingsbevestiging toegestuurd en hiermee is een en ander volledig voor u in orde gemaakt.

    Wij begrijpen dat u liever had gezien dat wij dit kosteloos voor u hadden verzorgd, echter kunnen wij u niet verder tegemoet komen daar uw reservering conform de voorwaarden in orde is gemaakt. Daarnaast heeft u reeds al eerder van ons uit coulance een gratis upgrade en gratis ontbijt tijdens uw verblijf in Milaan ontvangen (t.w.v. EUR 109).

    Met vriendelijke groet,

    Verrassingstickets.nl
  7. Auteur
    BobG13
    Datum
    Ik heb mazzel dat extra tickets (geen omboeking) Amsterdam zo goedkoop zijn. Als meteen op mijn 1e tegenvoorstel door u naar de Amsterdam prijzen was gekeken, had het mij een hoop stress en wat geld bespaard.

    Ik heb nooit gevraagd om kosteloos nieuwe tickets. Bij een zaak die "op slot" zit, is het niet meer dan normaal dat in geval van een oplossing zonder juridische procedure beide partijen water bij de wijn doen. Heb voorgesteld of u mij voor slechts 15,- van de 65,- tegemoet wilde komen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
BobG13
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry