Klacht Verschoore: Canon printer kort na garantieperiode waardeloos?

J. Westerop

Op 18 juni 2011 kocht ik voor €119 een All-in -one printer MG5250.
Tot half december 2013 deed ie het prima, maar stopte er ineens mee. Gewoon dood. Alles geprobeerd, maar niets meer.
Canon helpdesk gebeld, maar die wisten alleen maar te zeggen: 'garantieperiode is voorbij; koop maar een nieuwe'. Over de levensduur wenste men niets te zeggen.
De reparatieservice van Canon (één van de.., in Bergen op Zoom) zei hetzelfde.
In de winkel van Verschoore idem. Nog steeds zonder dat bekend is wat er nu aan mankeert. Garantieperiode is hetzelfde als de levensduur.
Op mijn uitdrukkelijk verzoek heeft de winkel contact met het reparatiecentrum opgenomen. Maar wederom zonder resultaat.
Na dik 2 jaar is het ding dus zonder duidelijke reden afgeschreven. Terwijl de inboedelverzekering van ZLM een gemiddelde levensduur geeft van 6 tot 10 jaar.
Noodgedwongen heb ik dus een nieuwe MG5350 gekocht. Kassa voor Verschoore.

Hoewel Verschoore vast zijn best gedaan heeft, zit het me dwars dat we kennelijk beiden door Canon gepiepeld worden.
Het is niet aannemelijk dat een technicus (à €60/u) al gauw een uur nodig heeft om zo'n printer open te schroeven en te zien waar de oorzaak zit. Om dan maar ongezien te zeggen dat het ding total loss is gaat te ver. Zeker omdat de nieuwe MG5350 alle knoppen op de voor mij verkeerde plaats heeft heb ik liever die oude.
Graag wil ik dus dat Verschoore even contact legt met enkele Canon gecertificeerde servicebedrijven en na bereidheid tot acceptatie de printer aan hen opstuurt. (wil ik zelf ook nog wel doen)
Is hij echt niet te repareren dan heb ik er vrede mee dat ie naar de milieustraat gaat.

Wij vinden dat Verschoore hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?