Klacht Versio: Versio is onaangekondigt en ongevraagd een 'premium' abonnement gestart á 19 euro p/m.

VersioKlant1

In december kreeg ik een mail van Versio met de titel: we gaan als een speer! Hierin werd uiteengezet dat alle hostingpakketten werden verbeterd. In de mail zelf werd er met geen woord gesproken over prijsverhogingen, maar na wat onderzoek op de website werd duidelijk dat zowel de hostingpakketten als de domeinnamen plotseling fors in prijs waren gestegen.

Echter, omdat ik een klant was met meer dan 100 domeinnamen kreeg ik de status 'Groothandel'. Deze status hoefde ik niks voor te doen, dat was al voor mij geactiveerd, meldde Versio vriendelijk. Door deze status kreeg ik wat korting op registraties en verlengingen. Dit was op zich niet ongebruikelijk. Versio heeft dit in het verleden wel vaker gedaan als je boven een bepaald aantal domeinnamen kwam.

Fast forward naar 31 december 2018. Ik ontvang een factuur van 19 euro met als titel: 'Groothandel december'. Ik heb gelijk een mail gestuurd met de vraag waar dit over ging, omdat ik helemaal niks besteld had. Toen bleek de Groothandel Status ineens een abonnement te zijn voor een jaar met een maandbedrag van 19 euro.

Ik heb gelijk gemeld dat ik dit niet wilde en dat het teruggedraaid moest worden. Versio antwoordde echter dat de 19 euro (die gelijk van mijn online portemonnee was afgeschreven) niet gecrediteerd kon worden omdat ik al domeinnamen had verlengd tegen het 'Groothandel tarief'.

Mijn standpunt is dat ik redelijkerwijs helemaal niet had kunnen aannemen dat ik hier maandelijks voor zou moeten betalen omdat hier op geen enkele wijze melding van werd gemaakt. Tevens werd de dienst zonder mijn toestemming geactiveerd.

Het feit dat ik korting heb gehad op de verlengingen verplicht mij tot niets. Immers, er is mij niet verteld dat dit aan de andere kant geld zou kosten en de dienst was gelijk geactiveerd door Versio.

Versio moet het geld terugstorten op de online portemonnee en het abonnement gelijk beëindigen.

Wij vinden dat Versio hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Versio?