Klacht Vervangingsmarkt.nl: Verkeerd geadviseerd onderdeel wordt niet retour genomen

Klachtnummer
# 418813
Gebruiker
Ginger
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Mijn keukenkraan is kapot en daarom heb ik gebeld of het defecte onderdeel te vervangen is. Ik heb hiervoor de precieze specificaties van mijn kraan doorgegeven omdat ik de aankoopfactuur nog had. Het geadviseerde onderdeel, de complete handdouche, heb ik daarna via hun webshop besteld. Bij ontvangst bleek een compleet andere handdouche te zijn geleverd. Zowel qua vorm (het past totaal niet) als qua materiaal (het is een goedkoop plastic prul terwijl mijn kraan van zwaar metaal en echt chroom is). Bij mijn melding hiervan en verzoek tot instructies om dit te retourneren, kreeg ik als kort antwoord dat ze de foutieve handdouche niet retour nemen omdat deze speciaal voor mij is besteld. Dit is mij echter nooit verteld toen ik dit bestelde. Ik zit nu met een plastic prul dat me € 88,- heeft gekost en kan mijn kraan nog niet maken.

Gewenste oplossing

De handdouche retour nemen en mijn geld terug

1 reactie

  1. Auteur
    Ginger
    Datum
    Vervangingsmarkt.nl verbergt zich nu achter dat ik het onderdeel voor mijn keukenkraan niet als particulier zou hebben gekocht. Ik heb als verzendadres inderdaad mijn bedrijfsadres gebruikt omdat daar pakketten 12 uur per dag worden aangenomen. Ik heb het wel degelijk particulier gekocht en ik heb het ook van mijn particuliere bankrekening betaald.

Ook een klacht indienen over Vervangingsmarkt.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen