Klacht Vesteda Property Management: Afwijken van standaard regels voor nieuwe huurders uit het buitenland

Meulebeek

Voor al onze nieuwe kennismigranten regel ik de onboarding. Ook huisvesting hoort hierbij. Één van onze nieuwe kennismigranten gaf aan dat ze twee leuke woningen hadden gezien van Vesteda. Ze hebben zelf de inschrijving geregeld en aangegeven voor welke 2 woningen ze een voorkeur hebben. Omdat ze pas eind deze maand aankomen in Nederland en dan pas hun verblijfsvergunning krijgen werden ze geweigerd en is hun dossier gesloten.
Ik begrijp dat een huis huren bij Vesteda niet mogelijk is wanneer de kandidaat uit het buitenland nog niet zelf een huis kan bezichtigen (ook al willen ze dit laten doen door iemand anders). Eveneens kan het niet wanneer de kandidaat nog geen verblijfstitel heeft. Wettelijk wordt in Nederland de regel gemaakt dat een kandidaat deze verblijfstitel pas krijgt bij aankomst in Nederland. Uw optie was om dan eerst maar een paar weken gebruik te maken van een hotel in de eerste dagen van aankomst om dan samen met u een huis te bezichtigen.
De kandidaat geeft het vertrouwen aan ons om alles voor aankomst te regelen. Wanneer ik een goedkeuring geef dan doe ik dat in overleg met mijn kandidaat en gaan ze er voor de volle 100% voor.

Wij hebben als Yacht maandelijks nieuwe kandidaten die in deze regio voor ons starten als kennismigrant (allemaal mensen met een gedegen opleiding en specifieke kennis). Al deze mensen zoeken woningen, u zult begrijpen dat ik Vesteda nooit kan aanbevelen als u op deze manier werkt. Erg jammer!

Mogelijkheid om voor ons een huis te bezichtigen namens een nieuwe medewerker en afwijken van de regel wanneer een verblijfstitel nog niet is uitgereikt. In de meeste gevallen (eveneens bij het specifieke geval hierboven omschreven0 kunnen we zelfs een toekenningsbrief van IND laten zien. Hoe officieel wil je het verder nog hebben.

Wij vinden dat Vesteda Property Management hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!