Klacht Vestia: dubbel verbruik elektra na plaatsen boiler

hildegard

In 2010 kwam Vestia voor de bewoners, waaronder ook mijn ouders (mijn vader is dat jaar overleden) met een voorstel om de gevaarlijke geisers zoals Vestia deze noemde, te verwijderen en een energie zuinige Inventum Aqua Safe Boiler te plaatsen. Deze werd halverwege 2011 geplaatst.
In 2012 kwam de eindafrekening en gasverbruik was inderdaad iets verminderd, maar was stom verbaasd dat het verbruik van elektra was verdubbeld ten aanzien van dat jaar daarvoor toen mijn vader ook nog leefde. Ik ben dit gaan uitzoeken; Na alle weinige elektronische apparaten gecontroleerd te hebben op verbruik, heb ik dit gemeld bij Vestia (dhr. Hulsbergen). hij heeft mij in contact gebracht met Eneco (dhr. de Vries), deze heeft een gratis analyseonderzoek laten doen.
Hieruit blijkt dat er nergens anders te veel aan stroom wordt verbruikt, dat de boiler enorm stroom verbruikt o.a. bij het opwarmen van het water.
Deze vult zich zo als gezegd in de avond/nacht bij met water en wordt verwarmd. Er is geen avondtariefmeter, dus is NIET zoals beloofd zuinig.
Om deze te laten plaatsen betekent dat de kosten voor het plaatsen en de huur hiervan voor de bewoner is.
Na het onderzoek wordt er wel voorgesteld om eventueel een tap(je) te plaatsen in de boiler. De monteur die werd gestuurd, heeft dit niet gedaan omdat hij uit ervaring weet dat het resultaat hiervan minder en sneller koud water veroorzaakt waardoor we weer met een nieuwe klacht zullen komen. Deze monteur heeft al zoveel problemen van klanten met deze boiler ervaren, dat hij zelfs is bedreigd etc. Hij vindt ondanks hij voor Eneco werkt, schandalig hoe er met deze klachten wordt omgegaan en dat er wordt gezegd; op een gegeven ogenblik houden de mensen vanzelf op met klagen. Kortom de bewoners zijn simpelweg gewoon voor de gek gehouden met deze zogenaamde zuinige boilers. Hij zegt dat Vestia met Eneco een contract heeft afgesloten voor de tijd van 10 jaar. Ik heb hier al eerder om gevraagd maar bij mij moeder is geen contract te vinden en tot heden heb ik een kopie hiervan niet ontvangen. Vestia houdt zich hiervan buiten en verwijst de bewoner naar Eneco. Omdat ik zei dat ik het hier niet bij zal laten zoals de meeste bewoners, heeft de monteur zijn naam en doorkiesnummer gegeven voor als ik nog vragen mocht hebben.

Op proef een avondtariefmeter op kosten van Vestia en/of Eneco
Compensatie van het teveel verbruik
Na proef de mogelijkheid om de avondtariefmeter kosteloos te behouden of te kiezen om een geiser terug te plaatsen.

Wij vinden dat Vestia hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Vestia?