Opgelost door VGZ: Aanvullende verzekering vervallen na eenmalige te late betaling

Silvy

In April is er helaas iets mis gegaan met een betaling van een factuur. Dit had te maken met mijn toenmalige prive-/woonsituatie. Nadat ik de 1e herinnering in handen kreeg heb ik deze betaald. Echter bleek het termijn verstreken te zijn. Een 2e herinnering heb ik nooit ontvangen. Nu ben ik al jaren klant en heb altijd alles betaald. Ik heb ook nooit een betalingsachterstand gehad. Ik heb momenteel mijn aanvullende verzekering Jong Pakket erg hard nodig en zou graag willen dat deze geactiveerd wordt. Ik snap dat jullie voorwaarden hebben, maar dit is echt een groot misverstand geweest. Tevens wil ik dan direct de verzekering op automatische incasso laten zetten, zodat jullie ook zekerheid hebben van betaling. Want aan het kunnen betalen ligt het niet dus dat is voor mij geen probleem. Ik hoop dat we elkaar hier zo in tegemoet kunnen komen. Ik zou graag klant bij jullie blijven want heb nooit problemen gehad.

Jong Pakket weer activeren

VGZ
    Beste Silvy,

We hebben jouw aanvullende verzekering terecht beëindigd omdat er sprake was van een betalingsachterstand. Normaal gesproken zou je per 1 januari (2016) weer een aanvullende verzekering af kunnen sluiten. We komen je graag eenmalig en onverplicht tegemoet door je de mogelijkheid te bieden om jouw aanvullende verzekering met terugwerkende kracht te laten herstellen per datum van beëindiging (31 juli 2015). Dit betekent dat je doorlopend aanvullend verzekerd bent, daarnaast brengen wij de premie voor de aanvullende verzekering voor de maanden augustus t/m november alsnog in rekening. We horen graag of je van dit aanbod gebruik wilt maken. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om per 1 januari 2016 opnieuw een aanvullende verzekering af te sluiten.

Tjeerd
    Beste Tjeerd,

bedankt voor je snelle rectie. Echter is dit voor mij geen 'tegemoetkoming' omdat ik al deze maanden geen gebruik heb kunnen maken van de verzekering. Terwijl ik deze wel nodig heb voor lichamelijke klachten welke chronisch zijn, maar niet in het chronische rijtje thuis horen. Ik zou graag per vandaag opnieuw de verzekering willen en per vandaag betalen. Dit lijkt me een eerlijke 'tegemoetkoming'. Met vriendelijke groet, Silvy
    VGZ
    Beste Silvy,

Helaas is het niet mogelijk om de aanvullende verzekering per vandaag (in het midden van de maand) in te laten gaan. Wel kan ik je aanbieden om de verzekering per 1 november 2015 of 1 december 2015 in te laten gaan. We horen graag of je hier gebruik van wilt maken. Wanneer je hier geen gebruik van wilt maken kunnen we helaas niets voor je betekenen.

Tjeerd
    Beste Tjeerd,
    ik zou graag de aanvullende verzekering weer in willen laten gaan per 1 november 2015. Hartelijk bedankt voor je oplossing. Ik zie graag een bevestiging van jullie tegemoet dat de verzekering weer loopt. Met vriendelijke groet, Silvy

Silvy

Ook een klacht indienen over VGZ?